Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

SSA

Medlem
Gjorde mitt första test nyligen hos Vaccina i centrala Malmö.
Pet i vardera näsborre i ungefär 2-3 sekunder med en pinne.
Inte alls farligt och kostade 399kr.

Svaret kom på SMS efter 20 minuter. Negativt.
 

Mr Basic

Medlem
Om man tar ett test på Arlanda i samband med hemkomst, hur lång tid dröjer svaret? ”Måste” man gå i karantän tills man får svaret? Hur har ni gjort?
Ska till Aten, Grekland.
 

dino_81

Medlem
Om man tar ett test på Arlanda i samband med hemkomst, hur lång tid dröjer svaret? ”Måste” man gå i karantän tills man får svaret? Hur har ni gjort?
Ska till Aten, Grekland.
Här finns lite information om vad som rekommenderas vid hemkomst från utlandet.

Rekommendationer till dig som reser in i Sverige från utlandet — Folkhälsomyndigheten

Inga ”måsten” men väl rekommendationer och att testa sig sam gå i ”karantän” efter hemkomst från Grekland är en bra idé med tanke på den ökande smittspridningen. Om inte annat som en solidarisk handling gentemot dina medmänniskor. Uppenbart är att en stor det av de nya fallen i Sverige härleds till resor inom Europa.

Svar brukar komma inom någon timme är min erfarenhet. Vid PCR-test nästkommande dag.
 

Jonas C

Medlem
+1... @Jonas C - utveckla mycket gärna.
Poängen är att ju billigare testerna blir, desto bättre. Huruvida de skickas till labbet eller ej spelar mig ingen större roll så länge provsvaret kommer tillbaka negativt och man kommer iväg på sin resa. Sedan tror jag personligen att det förekommer mycket fusk i branschen och i takt med att fler falska aktörer blir påkomna så hoppas jag att det blir ändring hos beslutsfattarna. Antingen att testkravet tas bort helt eller att man börjar kräva antigentest istället.
 
Poängen är att ju billigare testerna blir, desto bättre. Huruvida de skickas till labbet eller ej spelar mig ingen större roll så länge provsvaret kommer tillbaka negativt och man kommer iväg på sin resa. Sedan tror jag personligen att det förekommer mycket fusk i branschen och i takt med att fler falska aktörer blir påkomna så hoppas jag att det blir ändring hos beslutsfattarna. Antingen att testkravet tas bort helt eller att man börjar kräva antigentest istället.
Ditt tidigare inlägg kan lätt tolkas som att du struntar i om ditt provresultaten är korrekt eller inte, så länge det står negativt på pappret och du kan resa. Men det är inte så du menar antar jag?
 

ekf

Medlem
Huruvida de skickas till labbet eller ej spelar mig ingen större roll så länge provsvaret kommer tillbaka negativt och man kommer iväg på sin resa.
Jag hoppas att du inte är allvarlig med det där!
För ju mer sånt jag hör, desto mer undrar jag varför jag har hållt mig borta från folk, jobbat plågsamt mycket från hemmakontor, matshoppat på okristliga tider mm det senaste året.. Börjar ju undra vad lilla jag egentligen bidragit med när jag läser att andra rent av medvetet saboterar de uppoffringarna... :(
 
Poängen är att ju billigare testerna blir, desto bättre. Huruvida de skickas till labbet eller ej spelar mig ingen större roll så länge provsvaret kommer tillbaka negativt och man kommer iväg på sin resa. Sedan tror jag personligen att det förekommer mycket fusk i branschen och i takt med att fler falska aktörer blir påkomna så hoppas jag att det blir ändring hos beslutsfattarna. Antingen att testkravet tas bort helt eller att man börjar kräva antigentest istället.

Det är för andras säkerhet man testar sig, om man inte har symptom. Det är för att undvika att sprida den här smittan som till dags dato har dödat över fyra miljoner människor.
 
Toppen