Senaste nytt

Sökte fel AMEX-kort och vill byta..

JockeS

Medlem
Hej.
Frågan har säkert besvarats i något sammanhang tidigare men skulle uppskatta om jag kunde få ett bra svar här innan vi gör bort oss, igen, fullständigt.

Vi har suttit och läst igenom så mkt vi kan men ändå går vi, igår kväll, och beställer ett AMEX Classic-kort.
Men bara timmar efteråt inser vi att det är ett Premium vi skulle ha för att även få ta del av den välkomstbonus på 30000.
Ringer till AMEX och förklarar läget, men det går inte att ändra från Classic till Premium nu när dom redan godkänt allting.
Utan vi är tvugna att vänta på att få hem kortet och sedan uppgradera till Premium, men vi kommer oavsett inte kunna få ta del av välkomstbonusen.

Men efter att läst igenom hela Google m.m. så ser vi att man bör kunna göra en ny ansökan för ett Premium-kort och därav också kunna ta del av x-antal poäng som erbjuds för nya kunder.

Stämmer detta?
Kan vi ansöka om ett Premium-kort och få t ex de 30000 poäng som erbjuds för nya kunder?
 

Canadien

Medlem
Du kan ju när du fått Classic-kortet värva din partner till Premium (du skriver vi, så jag antar att ni är typ två i hushållet eller så). Då borde du få värvningsbonus, plus att partnern får nykortsbonus. Kolla vad din värvningslänk säger när man öppnar den, brukar stå där vad den som värvas får för bonus. Kanske är mindre än nykundserbjudandet dock. Eller ja, mindre än 30k är det säkerligen, men kanske dina värvningspoäng plus den värvades poäng blir i närheten av 30k?
 

JockeS

Medlem
Du kan ju när du fått Classic-kortet värva din partner till Premium (du skriver vi, så jag antar att ni är typ två i hushållet eller så). Då borde du få värvningsbonus, plus att partnern får nykortsbonus. Kolla vad din värvningslänk säger när man öppnar den, brukar stå där vad den som värvas får för bonus. Kanske är mindre än nykundserbjudandet dock. Eller ja, mindre än 30k är det säkerligen, men kanske dina värvningspoäng plus den värvades poäng blir i närheten av 30k?

Ja det är ju just det också.
Jag la in min fru som medsökande, så det är kört med att värva henne via någon länk.
 

palmen

Moderator
Ja det är ju just det också.
Jag la in min fru som medsökande, så det är kört med att värva henne via någon länk.
Nej det är det väl inte? Hon får väl extrakort och klassas då inte som att hon är en kund till amex, det är det du som är. Eller har jag helt missförstått vad ni gjort?
 

Bankiren

Medlem
Ja det är ju just det också.
Jag la in min fru som medsökande, så det är kört med att värva henne via någon länk.

När du skriver ”medsökande”, menar du ett extrakort till frugan? I sådana fall räknas inte det som att hon har ett eget AmEx, och du kan därför värva henne trots allt.

Edit: Palmen hann före. :D
 

JockeS

Medlem
Tack så mycket för er hjälp.
Allt verkar löst nu.

nu ska vi bara försöka oss förstå hur vi ska koppla samman fruns Mastercard och mitt Amex till frugans EB-konto o_O
 

Dawes

Medlem
Tack så mycket för er hjälp.
Allt verkar löst nu.

nu ska vi bara försöka oss förstå hur vi ska koppla samman fruns Mastercard och mitt Amex till frugans EB-konto o_O
Logga in på SAS eurobonussidor och starta en pointsharing grupp så samlar ni tillsammans oavsett vilket kort osv poängen kommer ifrån.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen