Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

malmokalle

Medlem
Ber om ursäkt om frågan har ställts tidigare, men lite irriterad efter 1h väntetid hos SAS. Har en bokning CPH-AMS-YYZ-CUN och retur CUN-IST-CPH. Fick mail att AMS-CUN var inställd och har under någon vecka letat alternativ. Hittar inget och bestämde mig för CPH-ZRH-MIA och köper sen en biljett MIA-CUN. Då får jag beskedet (efter ytterligare 25 min. väntan på att agenten skulle diskutera med em kollega) att det går inte att boka ny destination på en 241 voucher. Han påstod dessutom att den var utgången, vilket jag inte tror, men har inte hunnit att kolla. Han erbjöd sig generöst att avboka hela resan så kunde jag själv boka en ny.:mad:

Fråga: Kan man ändra destination på en 241 voucher?
 

palmen

Moderator
Ber om ursäkt om frågan har ställts tidigare, men lite irriterad efter 1h väntetid hos SAS. Har en bokning CPH-AMS-YYZ-CUN och retur CUN-IST-CPH. Fick mail att AMS-CUN var inställd och har under någon vecka letat alternativ. Hittar inget och bestämde mig för CPH-ZRH-MIA och köper sen en biljett MIA-CUN. Då får jag beskedet (efter ytterligare 25 min. väntan på att agenten skulle diskutera med em kollega) att det går inte att boka ny destination på en 241 voucher. Han påstod dessutom att den var utgången, vilket jag inte tror, men har inte hunnit att kolla. Han erbjöd sig generöst att avboka hela resan så kunde jag själv boka en ny.:mad:

Fråga: Kan man ändra destination på en 241 voucher?
Du kan ändra destination om den inte gått ut. Så det är väl det som är avgörande i detta
 

Linmet

Medlem
Ber om ursäkt om frågan har ställts tidigare, men lite irriterad efter 1h väntetid hos SAS. Har en bokning CPH-AMS-YYZ-CUN och retur CUN-IST-CPH. Fick mail att AMS-CUN var inställd och har under någon vecka letat alternativ. Hittar inget och bestämde mig för CPH-ZRH-MIA och köper sen en biljett MIA-CUN. Då får jag beskedet (efter ytterligare 25 min. väntan på att agenten skulle diskutera med em kollega) att det går inte att boka ny destination på en 241 voucher. Han påstod dessutom att den var utgången, vilket jag inte tror, men har inte hunnit att kolla. Han erbjöd sig generöst att avboka hela resan så kunde jag själv boka en ny.:mad:

Fråga: Kan man ändra destination på en 241 voucher?

det går ändra. Ändrade just en bokning tor cun till helt annan destionation
Hoppas det löser sig. Pm med datum om du vill ha hjälp söka.

är det någon destionation jag sökt tusentals ggr på är det just cun.
 

Homer

Medlem
Ber om ursäkt om frågan har ställts tidigare, men lite irriterad efter 1h väntetid hos SAS. Har en bokning CPH-AMS-YYZ-CUN och retur CUN-IST-CPH.
Fick mail att AMS-CUN var inställd och har under någon vecka letat alternativ. Hittar inget och bestämde mig för CPH-ZRH-MIA och köper sen en biljett MIA-CUN. Då får jag beskedet (efter ytterligare 25 min. väntan på att agenten skulle diskutera med em kollega) att det går inte att boka ny destination på en 241 voucher. Han påstod dessutom att den var utgången, vilket jag inte tror, men har inte hunnit att kolla. Han erbjöd sig generöst att avboka hela resan så kunde jag själv boka en ny.:mad:

Fråga: Kan man ändra destination på en 241 voucher?

Du bör ju har rätt att få en ny voucher


Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om min bonusresa med SAS eller Star Alliance ställs in av flygbolaget?


Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare.
Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in.

Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.



Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
 

jonten

Medlem
Jag skrev ovan att jag fick nej på att behålla vouchern då jag inte kunde resa till USA idag.
Jag tänkte att jag avbokar via nätet och lägger ett mail om att jag tycker att jag skall få behålla den.
Idag är vouchern tillbaka automagiskt, inget mail behövdes. Så den automatiska processen fixade det.
Ingen aning hur, och tänker inte fråga. Giltig året ut.
 

Penguin

Medlem
2 små rookie frågor. Har resa till USA på tisdag, den blir ju så klart inte av. Bokad med 241 som gick ut förra året.
Avbokning ger mig skatter och poäng tillbaka, men inte vocuher.
1 De erbjuder mig att boka om till senare resa, samma namn och resmål. Polarn som skulle varit med kommer inte att kunna följa med, kan jag boka om och sen ändra namn om låt säga någon månad när jag hittat annan polare (kostnad?)?

2 De gjorde en förändring på resan, typ 15 minuter. Hur mycket krävs för att jag skall få rätten på min sida, de hävdade att det var för liten förändring (vilket jag kan hålla med om)

Jag skrev ovan att jag fick nej på att behålla vouchern då jag inte kunde resa till USA idag.
Jag tänkte att jag avbokar via nätet och lägger ett mail om att jag tycker att jag skall få behålla den.
Idag är vouchern tillbaka automagiskt, inget mail behövdes. Så den automatiska processen fixade det.
Ingen aning hur, och tänker inte fråga. Giltig året ut.

Jag ringde just in och bokade om vår CPH-LAX resa i augusti till CPH-ORD-ARN i Juni 2022 med voucher från 2019. Hon sa att vouchern var giltig till 18e augusti som det var, så årsskiftet är en klar förbättring!
 

jonten

Medlem
Jag ringde just in och bokade om vår CPH-LAX resa i augusti till CPH-ORD-ARN i Juni 2022 med voucher från 2019. Hon sa att vouchern var giltig till 18e augusti som det var, så årsskiftet är en klar förbättring!
Jävla lotteri om man får en kunnig person eller nybörjaren, med väntetider på dryga timmen så är det ju inte bara att ringa upp igen.
Vi hade samma läge, jag fick ombokning till samma resmål med samma namn. Du fick det jag ville ha och hade varit nöjd med, men drog vinstlotten då vouchern bara kom tillbaka utan tjafs. Något som SK IT gjort bra, men det lär ju vara en miss..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen