Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

GOTATH

Medlem
Är det nån som vet om det räcker med en PLF per familj om man ska till Grekland? Enligt den infon jag hittar ska det räcka men vi hade en per person förra året när vi reste vilket kanske var onödigt. Vill inte missa något bara.
Det ska räcka med en per familj. Men lite oklart hur de räknar familj så när jag och min sambo åkte i juni hade vi varsin för säkerhets skull.
 

igelkotten

Medlem
Det ska räcka med en per familj. Men lite oklart hur de räknar familj så när jag och min sambo åkte i juni hade vi varsin för säkerhets skull.

Samma för mig & sambo. Men jag fyllde i hennes uppgifter i min också, men fick inte tillfälle att testa. Kontrollen var minst sagt ganska chill....
 

filip23

Medlem
Fixat antigentest i Spanien (marbella) då det tydligen ska krävas vid ankomst till Köpenhamn. På vägen mot utgången frågade en tjej oss "vill ni testa er" varpå vi log och avböjde vänligt. Hon släppte sedan förbi oss och vi sitter nu på tåget mot Sverige utan att ha behövt visa upp ett negativt test. Jag blir så less
 
Fixat antigentest i Spanien (marbella) då det tydligen ska krävas vid ankomst till Köpenhamn. På vägen mot utgången frågade en tjej oss "vill ni testa er" varpå vi log och avböjde vänligt. Hon släppte sedan förbi oss och vi sitter nu på tåget mot Sverige utan att ha behövt visa upp ett negativt test. Jag blir så less
Vad är det du blir less över?
 

Hachans

Medlem
Fixat antigentest i Spanien (marbella) då det tydligen ska krävas vid ankomst till Köpenhamn. På vägen mot utgången frågade en tjej oss "vill ni testa er" varpå vi log och avböjde vänligt. Hon släppte sedan förbi oss och vi sitter nu på tåget mot Sverige utan att ha behövt visa upp ett negativt test. Jag blir så less

Glöm inte boka in ditt PCR-test i Sverige om du inte faller in under undantagen!
 

GOTBound

Medlem
FBAF6070-1FE6-425D-B1E2-ED9BE2BC4688.png
Maps in support of the Council Recommendation on a coordinated approach to travel measures in the EU
Uppdaterad 15/7.
Jag noterar att Malta gått från bland de bästa i klassen till rött, hårdare inreserestrektioner infördes 14/7 som svar på detta.
 
Toppen