Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

JohnR

Medlem
Avbokningsbart blir det heliga ordet i resebokningar ett tag framöver tror jag! Sitter och lurar på att boka in hyrbil för min USA-resa i april nästa år redan nu, priserna är vettiga även med envägshyra. Överväger även om- och avbokningsbart på revenue-biljetten även om det springer iväg lite mer då prismässigt. Å andra sidan kan ett öppnande som går snabbare än man tror få priserna att skjuta i höjden så det kan visa sig bli en mindre besparing i slutändan.

Bilhyror är oftast avbokningsbara iaf på Hertz och Avis om man väljer pay later. (Pay now har striktare regler, så kolla detta noga). Kanske kommer priserna på hyrbilar gå ner i takt med att inventory går upp....men i så fall är det bara att avboka och boka nytt....
 

Homer

Medlem

Nja, hon säger ju egentligen ingenting annat än att "vi jobbar med saken"


Läser man andra källor så var "Labor Day kommentaren" ett svar på en fråga
What happens with business travel post-Labor Day is “what keeps us awake at night,” American Hotel & Lodging Association CEO Chip Rogers said

Typisk politikersvar, jag är optimist bla bla
“I’m hopeful that post-Labor Day we will see a nice uptick in business travel and international travel”

Hotels Seek Answers About International Travel From U.S. Commerce Secretary – Skift
 

Senator

Moderator
Gällande ESTA så gick mitt ut november 2020. Pågående diskussion med min kund i NYC om NIE fick mig att söka idag. Minns inte 100% om det kom svar direkt tidigare men det tog 38min idag att få ett ja. Så systemet är öppet.
 

Hachans

Medlem
Gällande ESTA så gick mitt ut november 2020. Pågående diskussion med min kund i NYC om NIE fick mig att söka idag. Minns inte 100% om det kom svar direkt tidigare men det tog 38min idag att få ett ja. Så systemet är öppet.

Noterat samma men omedelbara svar finns knappt längre, allt granskas manuellt numera.
 

Bridgeman

Medlem
Gällande ESTA så gick mitt ut november 2020. Pågående diskussion med min kund i NYC om NIE fick mig att söka idag. Minns inte 100% om det kom svar direkt tidigare men det tog 38min idag att få ett ja. Så systemet är öppet.

Sökte nytt ESTA för både mig samt frun för någon vecka sedan tog ca 5 minuter efter att jag sände in ansökan fick ett ja på båda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen