Senaste nytt

Erfarenheter av Lounge Key

pep

Medlem
Er der nogen der har opdateret viden? Loungekey er helt gratis (2-4 loungebesoeg per aar, informationen er ikke konsistent), hvis man har Platinum visa card? Jeg har et udstedt i Vietnam men bliver rejected ved registrering?
 

VMIKAJ

Medlem
Hej
Jag är ny här på forumet och jag har Lounge Key via ett Platinum kort där jag har unlimited free access till över 1000 lounger och det fungerar bra jag är rätt nöjd än så länge. PP och LK har samma ägare i grund och botten. Med tanke på att det är unlimited free access så är det betydligt billligare än PP 1700:- / år jämfört med PP som tar ca 4000:- om jag inte misstar mig?
För en gäst blir jag debiterad €24 som är marginellt billigare än PP som tar US$ 32. PP har däremot ca 200 lounger mer än LK, men har inte märkt någon brist på Lounger när jag har rest.
Micke
 
  • Gilla
Reactions: pep

palmen

Moderator
Hej
Jag är ny här på forumet och jag har Lounge Key via ett Platinum kort där jag har unlimited free access till över 1000 lounger och det fungerar bra jag är rätt nöjd än så länge. PP och LK har samma ägare i grund och botten. Med tanke på att det är unlimited free access så är det betydligt billligare än PP 1700:- / år jämfört med PP som tar ca 4000:- om jag inte misstar mig?
För en gäst blir jag debiterad €24 som är marginellt billigare än PP som tar US$ 32. PP har däremot ca 200 lounger mer än LK, men har inte märkt någon brist på Lounger när jag har rest.
Micke
Det finns olika priority pass, det som kommer med amex platinum får man en gratis gäst i loungen.
 

fred80

Medlem
Fick nyss mail att mitt Eurocard Patinum går över till Lounge Key.

"Nya smarta uppgraderingar
Njut av en bekvämare resa med tillgång till 1 100 lounger över hela världen och en ny Concierge service med exklusiva förmåner.
Ny lounge-leverantör – välkommen i LoungeKey lounger
Ditt medlemskap till LoungeKeys flyplatslounger finns nu elektroniskt i ditt Eurocard Platinum kort och ger dig tillgång till mer än 1 100 bekväma lounger runtom i världen.
Under resten av 2021 har du kostnadsfria loungebesök i alla LoungeKey lounger där du kan vänta och koppla av i en trevlig miljö. Vid besöket visar du bara upp ditt kort för personalen och talar om att du tillhör LoungeKey. Allt du behöver är ditt Eurocard Platinum.
LoungeKey-appen gör din resa ännu smidigare. Genom att ladda ner LoungeKey-appen i din mobiltelefon och skapa ett konto, blir det enklare att se dina besök och hitta till närmaste Loungekey lounge när du är på resande fot.
Från den 1 januari 2022, har du som Eurocard Platinum privatkund 10 kostnadsfria besök per år. Därefter är avgiften 32 USD per loungebesök.
Fram till den 30 september, 2021 har du även fortsatt tillgång till samtliga PriorityPass lounger som vanligt."
 
Fick nyss mail att mitt Eurocard Patinum går över till Lounge Key.

"Nya smarta uppgraderingar"
Närmast provocerande rubrik på det mailet.

Enda fördelen med Lounge Key över Priority Pass är att man kan använda kortet som entré så man slipper ett extra kort i plånboken, men det väger inte upp på långa vägar.
 

mha321

Medlem
Närmast provocerande rubrik på det mailet.
En klassisk "enhancement".

Enda fördelen med Lounge Key över Priority Pass är att man kan använda kortet som entré så man slipper ett extra kort i plånboken, men det väger inte upp på långa vägar.
Priority Pass har väl också "digitalt kort" man kan ha i telefonen tex -- men det är upp till varje "köpare" att välja om de ska ha den tjänsten eller inte, och Eurocard har valt att inte ha med det...
 

sweflyer

Medlem
Detta gör Eurocard Platinum helt ointressant för mig. Jag känner mig också provocerad av mailet som framställer det som en förmån, som i princip inskränker möjligheten till loungeförmån till max 5 t/r resor per år (eller färre om man gör mellanlandning). Går inte att göra loungehopping på samma sätt heller.
De övriga förmånerna som kommer med detta kort är för få för att vara intressanta i sig.
 

Combo

Medlem
Undra om det är 10 kostnadsfria besök per kund eller per kort? Räknas frugan, som har ett extrakort/familjekort, också som kund?

10 besök per kort är gränsfall för att jag ska behålla kortet.
10 besök totalt => loungehopping vid nästa resa med frugan, därefter avslutas kortet.
 
Toppen