Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

toer00

Medlem
Nästa fråga (sorry, första utlandsresan sedan Covid började), resemålet är Frankrike och transfer görs i Wien.

På franska ambassadens sida står det.. To enter France You must produce a negative RT-PCR biological test result dated less than 72 hours. This obligation does not apply to border area residents.

Min fråga är, 72 timmar från vad? Innan incheckning, innan flygets avgångs tid eller innan flygets ankomst tid??...
Transfer i Wien är väl inget problem så läng man har Austrian godkänt munskydd.. Får man ta av munskydd ombord när man äter?
Austrian var ju tidigare omnämnd för bra catering i Business även inom Europa..hur är det "idag" mht Covid-19?
 

Kimmen00

Medlem
Nästa fråga (sorry, första utlandsresan sedan Covid började), resemålet är Frankrike och transfer görs i Wien.

På franska ambassadens sida står det.. To enter France You must produce a negative RT-PCR biological test result dated less than 72 hours. This obligation does not apply to border area residents.

Min fråga är, 72 timmar från vad? Innan incheckning, innan flygets avgångs tid eller innan flygets ankomst tid??...
Transfer i Wien är väl inget problem så läng man har Austrian godkänt munskydd.. Får man ta av munskydd ombord när man äter?
Austrian var ju tidigare omnämnd för bra catering i Business även inom Europa..hur är det "idag" mht Covid-19?

Normalt 72h sedan svabb..
 

NotRyan

Medlem
Nästa fråga (sorry, första utlandsresan sedan Covid började), resemålet är Frankrike och transfer görs i Wien.

På franska ambassadens sida står det.. To enter France You must produce a negative RT-PCR biological test result dated less than 72 hours. This obligation does not apply to border area residents.

Min fråga är, 72 timmar från vad? Innan incheckning, innan flygets avgångs tid eller innan flygets ankomst tid??...
Transfer i Wien är väl inget problem så läng man har Austrian godkänt munskydd.. Får man ta av munskydd ombord när man äter?
Austrian var ju tidigare omnämnd för bra catering i Business även inom Europa..hur är det "idag" mht Covid-19?

To enter France och från det daterades
 

toer00

Medlem
Sorry…man måste tydligen vara supertydlig i det man skriver, alltid någon som letar efter luckor… ;)
Men jag formulerar om frågan…förstås måste man ta av sig munskyddet för att kunna äta… ;)

Men har som i vårt fall, Austrian, servering på dessa korta inom europa sträckor? Man kanske inte ens tillåter medhavd förtäring…Som sagt jag har inte satt mitt fot på ett plan sedan november 2019… sedan dess har Covid spolierat alla tankar på flyg utomlands fram till nu, därav frågorna.
Och visst, det går säkert att googla fram något, men detta forum brukar vara ett snabbt sätt att få ändamålsenliga svar…
 

toer00

Medlem
Om det står på Vaccinas hemsida att man får svar samma dag innan 24 så får man också oftast det. Alla de gångerna som jag har haft nöjet att testa mig hos Vaccina, även på helger, har jag fått svar samma dag. Rekommenderar dem starkt, särskilt om du flyger med SAS.
Tack för info! Fick för 5 min sedan svar på det Mail, jag skickade för 5 dagar sedan, det är konfirmerat nu
 
Doktorgruppen/provtagning.com utlovar PCR med svar inom 6h, alla dagar i veckan.
Låter för bra för att vara sant, men har någon provat dem? De verkar finnas på många ställen åtminstone i Stockholm.
 
Toppen