Senaste nytt

Lounger som åter öppnat efter Covid

palmen

Moderator
I slutet av förra året ville jag använda ett annat Star Alliance Gold för att få en extra incheckad väska på min SAS-biljett, men kreditera själva resan till Eurobonus. En artig herre i den manuella Plus-disken sa då att det inte gick, utan att bagagetilldelningen styrdes av det kort som lagts in på resan. (Men sedan blev det "låt gå för den här gången, men inte igen".)

Han sa dock först "I loungen kan man göra så, men inte med bagage". D.v.s. enligt honom kunde man komma in med ett annat Star Alliance-kort än det man registrerat biljetten på. Jag testade dock inte eftersom Pontus är trevligare. Så om detta inte ändrats de senaste månaderna finns det åtminstone vissa på SAS som anser att detta går. Men SAS skulle kanske inte vara SAS om de var helt konsekventa...
Vad en person i checkin säger om regler för access till Lounge skulle jag ta med en grävskopa salt.
Om de följde de "regler" som de säger finns så ska det inte gå att göra på detta sätt att nyttja förmåner från ett kort men kreditera ett annat. Hur bra SAS är på att följa detta är väl underlag för väldigt många av alla trådar här på forumet.
 

Vilhelmsson

Ny medlem
Rykande färsk uppdatering.
SAS Lounge CPH öppnade 0700, lite för sent för mig tyvärr.
Senator Frankfurt T1 - Endast vatten, kaffe, kringlor att ta med sig ut från loungen. Ingen alkohol vad jag kunde se.
 

Hafermann

Medlem
Rykande färsk uppdatering.
SAS Lounge CPH öppnade 0700, lite för sent för mig tyvärr.
Senator Frankfurt T1 - Endast vatten, kaffe, kringlor att ta med sig ut från loungen. Ingen alkohol vad jag kunde se.
Senator MUC serverar samma mat och dryck med skillnaden att den får förtäras inne i loungen.
Bra att veta kan vara att FFP2mask är krav för att komma in i loungerna i München.
 

Kimmen00

Medlem
Senator MUC serverar samma mat och dryck med skillnaden att den får förtäras inne i loungen.
Bra att veta kan vara att FFP2mask är krav för att komma in i loungerna i München.

Från Lufthansas hemsida om lounger:
Face masks
Please note that in our lounges you must wear a medical protective mask. Only the following masks will be permitted: FFP2, KN95 and N95 standard or surgical masks. Masks made of fabric will no longer be permitted, visors and masks with valves have not been permitted already.
 

NotRyan

Medlem
Senator MUC serverar samma mat och dryck med skillnaden att den får förtäras inne i loungen.
Bra att veta kan vara att FFP2mask är krav för att komma in i loungerna i München.

Från Lufthansas hemsida om lounger:
Face masks
Please note that in our lounges you must wear a medical protective mask. Only the following masks will be permitted: FFP2, KN95 and N95 standard or surgical masks. Masks made of fabric will no longer be permitted, visors and masks with valves have not been permitted already.

Det verkar på texten som @Kimmen00 infogade att typ 2R också är tillåtna!
 

Kimmen00

Medlem
Passagerare med 2R nekas i MUC Senator, men släpps in i FRA Senator. Fick förklarat att det beror på att det är de olika bundesländernas regler.
Passagerare som ej hade FFP2 hänvisades till att köpa på apoteket nära loungen vid G28.

Underbart när det inte ens är lika inom landet...
 
Toppen