Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

pswe

Medlem
Efter ni gjort bokningen titta på den via den här länken

Modify or Cancel

Klicka på modify så borde det dyka upp en ruta där det står
Wizard number
där det går att lägga in numret

Gjorde precis en bokning och raden för Wizard nummer saknas fortfarande.
Testade modify tipset enligt ovan. När bokningen då tas fram är mitt Wizard-nummer ifyllt redan. Kollar i appen och där finns bokningen.
Jag antar att Avis länkar ihop med hjälp av mailadressen.
 
Mina problem i frågan fortsätter.
Vid uthämtning igår på VIE flygplatsen så var inte mitt wizard nr inlagt igen trots att jag i torsdags pratat med Avis om detta och de satt det var inga problem allt var nu korrekt efter manuell inblandning.
 

varva77

Medlem
Oftast har poängen kommit samtidigt i en klump, daterade den dagen hyrbilen hämtades. För hyra i Sverige har det normalt tagit 7-10 dagar efter återlämnande.
De gånger det saknats poäng, helt eller delvis, har jag tagit det via Avis. Poängen har dykt upp så småningom men då daterade senare än själva hyran vilket gjort uppföljningen lite svårare.
Nu senast blev det en lite längre maildialog med Avis, då jag endast fick 1500 poäng daterade på hyresdagen. Det påstods att han i deras system såg tre poängsummor på den aktuella hyran, 1000 för hyra via SAS-sidan, 500 för min Diamantnivå och 1000 för MC-dealen. Han kunde inte garantera att de skulle komma samtidigt till SAS men att allt såg rätt ut. Cirka en vecka efter mailandet kom det spontant från Avis-agenten en uppdatering, SAS hade bekräftat att det varit strul och att det nu var poäng på väg. Några dagar senare kom de saknade 1000 poängen. Exakt vad som stämmer med var strulet varit är jag lite osäker på, men uppskattade mycket proaktiviteten från Avis. Sen vore det ju klart bäst om det fungerade med automatik från början men hyrbilsbolagen har en bit kvar där verkar det...
Hur lyckas du få igång en dialog? Har registrerat men inget har hänt på bra länge så tänkte nu höra av mig igen men svarar jag på mailet jag fick då jag registrerade blir det "No reply" och hittar ingen annan adress att skicka till.
Är så fruktansvärt trött på att hålla på att jaga poäng som inte kommer in och jag borde ju egentligen bara gå vidare... samtidigt har man ju använt sig av dem just för poäng så vill inte att de ska slippa undan... :)
 

pswe

Medlem
Hur lyckas du få igång en dialog? Har registrerat men inget har hänt på bra länge så tänkte nu höra av mig igen men svarar jag på mailet jag fick då jag registrerade blir det "No reply" och hittar ingen annan adress att skicka till.
Är så fruktansvärt trött på att hålla på att jaga poäng som inte kommer in och jag borde ju egentligen bara gå vidare... samtidigt har man ju använt sig av dem just för poäng så vill inte att de ska slippa undan... :)
Jag brukar maila cs.se@avis-europe.com
Autosvar med ett ärendenummer brukar följa.
Efter någon vecka kommer sedan svar på antingen Norska eller Svenska.
De gånger svaret dröjt längre än fyra veckor har jag svarat på mailet med ärendenumret och bett om förklaring kring vad som händer.
Tröttsamt att det inte fungerar som sagt, men det är för mycket poäng totalt sett för mig att bara låta det vara.
Upplevde för övrigt en ny variant med deras konkurrent Hertz i veckan. Efter en mailväxling gällande en kampanjhyra som bara gett vanlig intjäning drogs det helt plötsligt bort poäng från SAS kontot…nån i kedjan verkar ha gjort ett teckenfel…
 

varva77

Medlem
Jag brukar maila cs.se@avis-europe.com
Autosvar med ett ärendenummer brukar följa.
Efter någon vecka kommer sedan svar på antingen Norska eller Svenska.
De gånger svaret dröjt längre än fyra veckor har jag svarat på mailet med ärendenumret och bett om förklaring kring vad som händer.
Tröttsamt att det inte fungerar som sagt, men det är för mycket poäng totalt sett för mig att bara låta det vara.
Upplevde för övrigt en ny variant med deras konkurrent Hertz i veckan. Efter en mailväxling gällande en kampanjhyra som bara gett vanlig intjäning drogs det helt plötsligt bort poäng från SAS kontot…nån i kedjan verkar ha gjort ett teckenfel…
Tackar, försöker med den.
Haha, lyckats överträffa sig själva....
 

maswan

Medlem
Tydligen är Avis i Umeå nerlagt nu (men hemsidan är rätt seg på att uppdatera den statusen), är det fler ställen i Sverige som har blivit nerlagda nu? Och nån som har hört rykten om om/när de kan tänkas öppna upp igen?
 

andreas

Medlem
Hoppas att någon av er har koll på följande:

- envägshyra med AVIS, lämning Stockholm City (Klarabergsviadukten). Sker lämning på kontoret eller hänvisning till något garage? Och behövs det i så fall kod till garaget?
 
Toppen