Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

011430121

Medlem
Vouchers kommer tillbaka. Från mitten av januari enligt telefonsamtal från Scandic. Trevligt, men för sent för min egen del som bytt till annat program.
Idag kom ett mail om detta, tänk om var viktig kund och fick det på ett telefonsamtal från Scandic.

988F4E1B-820A-460D-B13A-605007B6C15A.png
 
Jag har både fått ett samtal från Scandic och mail idag. Det är ju bra att dom backar från mindre bra förändringar som dom genomfört. Dock så ser det ju bättre ut om dom skulle vara ärliga med att det blev fel! Håller även med om det kan i många fall vara för sent reparera skadan i det korta perspektivet.

Mailsvar från Scandic tidigare i år:
Vouchern är permanent borttagen. När vi tog bort den så ökade vi även poängen man får per spenderad krona vilket även den förändringen är permanent.

Mail från Scandic idag:
The voucher has been a highly appreciated benefit, which we unfortunately had to remove temporarily when we were forced to shut down restaurants and hotels during this year.
 

John Rambo

Medlem
Jag talade précis med Scandic efter att jag sett att giltighetstiden för mitt medlemskap fastnat på ett datum mitt i sommar (borde flyttats fram efter senaste vistelsen..) Tjejen på kundtjänst meddelade att det var ingen fara med några tider, då alla medlemskap förlängs under hela 2021 oavsett. Vet inte om jag sett den informationen tidigare?! Positivt iallafall.
 

John Rambo

Medlem
Även idag vid kontakt med kundtjänst framgick att de nya riktlinjerna för bonusprogrammets förlängning inte är klara - men de arbetas på och ska anslås inom kort. Samma svar annars angående att status åtminstone förlängs året ut.
 

Mikael1984

Ny medlem
En nyfiken fråga. Är red level permanent status eller behöver man kvalificera varje år?

Sitter på 70 nätter och funderar på om man ska pusha till 80+ som krävs.

Tack på förhand!
 

John Rambo

Medlem
Först nu kan jag se att Scandic har förlängt medlemsnivån 12mån (jag hade utgångstid Juli -21 förlängt till Juli 22).

De har dock inte informerat om detta, vilket känns ”typiskt Scandic”. Jag får känslan av att det är ett av bolaget nästan bortglömt lojalitetsprogram …kanske är lojalister inte värda så mkt för företaget som jag inbillat mig. Tänk om de bara kunde göra något halvdant försök till kundvärden såsom en värdig konkurrent till NC..
 
Toppen