Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
Jag ska hämta två flaskor av Émile Leclère - Les Longues Sentes idag. Ska bli intressant att testa faktiskt, dock är det en BdB - har snöat in lite på BdN på senast och tänker mig att det ska bli ett spår. Drack dock en Bollinger Grand Annee 2007 förra helgen - vi körde James Bond tema.
Missade den releasen så ska bli spännande att höra vad du tycker. Skulle tro att det kommer några fler chanser att köpa den senare under året så ser fram emot att få en recension.
 

Dbodenfo

Medlem
Missade den releasen så ska bli spännande att höra vad du tycker. Skulle tro att det kommer några fler chanser att köpa den senare under året så ser fram emot att få en recension.

Ja det blir det nog. Dock var det ju bara ett uttag på 1680 flaskor - men det kan nog blir fler som du säger.
 

rosenstam

Medlem
90c1c790d00a29580f0e9ab31f3fd9ef.jpg

Fredag är magnumdagen, det är sedan gammalt Churchill sa, en magnum är perfekt för två om en dricker. Trevlig fredagskväll!
 

palmen

Moderator
Tyvärr har det kommit in lite klagomål på denna tråd så vi kommer att behöva stänga den för gott.

Förstod inte riktigt vad folk som klagade på menade så jag fick helt enkelt testa att åka till ett systembolag för att köpa öl och se med egna ögon vad problemet är.
Kom nyss hem och förstår precis vad klagomålen grundar sig i, det här blev mina ölinköp idag, det ska inte upprepas...
20210416_185133.jpg
 

Buffy

Medlem
Tyvärr har det kommit in lite klagomål på denna tråd så vi kommer att behöva stänga den för gott.

Förstod inte riktigt vad folk som klagade på menade så jag fick helt enkelt testa att åka till ett systembolag för att köpa öl och se med egna ögon vad problemet är.
Kom nyss hem och förstår precis vad klagomålen grundar sig i, det här blev mina ölinköp idag, det ska inte upprepas...
Visa bifogad bild 117867
Bra ölinköp, framförallt de till vänster i bild. jag hoppas att du skojar med det första!
 

GOTBound

Medlem
74453367-F880-4907-8670-AA86E2D1E63B.jpeg

Hervieux-Dumez Brut Reserve Premier Cru

Nästa butelj från Champagne Husets Collection MsSM.

Aggressiva bubblor, doftar jäst och äpple.
Smaken är syrlig frukt nästan åt lime, väldigt frisk. Gröna äpplen i eftersmaken.

Ett annorlunda vin med en speciell karaktär åt det aggressiva hållet, samtidigt gott och uppfriskande, raka motsatsen till dekadent mustigt.

Etter sedvanliga 10-15 minuter i rumstemperatur kommer en mild russinens in i smakplaetten.
 
Toppen