Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

CBI

Medlem
Kanske lite off topic här men med tanke på att en hel del har ett Centurion i denna tråd hoppas jag det är ok ändå.

Har ett Platinum idag med rätt låg kreditgräns, spenderar 350-500K per månad (mediaköp och utlägg för bolag) vilket resulterar i inbetalningar i princip varje vecka. Hade underlättat en del med ett Charge Card som Centurion istället + mer poäng per spenderad krona är ju inte fel men har inte fått någon invite ännu, trots försök till lite flörtande med supporten...

Har ni med Centurion några tips på hur man kan gå tillväga för att skaffa sig en invite nu under 2021?
 
D

Deleted member 30163

Guest
spenderar 350-500K per månad
Spend är inte så avgörande för Centurion. Det är ganska många som har företagsutgifter på Amex. Om du spenderar det beloppet på att boka resor, flyg, hotell mm. så är du relevant för amex. Att ha låg kreditgräns är heller inget som ligger på plussidan så att säga.
 
  • Gilla
Reactions: CBI
D

Deleted member 30163

Guest
Fick även mitt idag ... tycker den äldre mer tradtionella designen är bättre, det nya ser ut som fake!
Valde du någon design?
Tycker fortfarande Platinum är det bästa kortet som ligger bäst i handen och är snyggast. Jag valde en design och gillar det bättre än förra kortet, men ändå sämre än Platinum. Plussidan är väl NFC.

Har inte testat armbandet än, men det skulle ju passa som bälte - så långt det var.
 

Johans00

Medlem
Kanske lite off topic här men med tanke på att en hel del har ett Centurion i denna tråd hoppas jag det är ok ändå.

Har ett Platinum idag med rätt låg kreditgräns, spenderar 350-500K per månad (mediaköp och utlägg för bolag) vilket resulterar i inbetalningar i princip varje vecka. Hade underlättat en del med ett Charge Card som Centurion istället + mer poäng per spenderad krona är ju inte fel men har inte fått någon invite ännu, trots försök till lite flörtande med supporten...

Har ni med Centurion några tips på hur man kan gå tillväga för att skaffa sig en invite nu under 2021?
Gå till byt kort och anmäl intresse för Centurion där, har en bekant som fick en inbjudan den vägen.
 

EBGGOT

Medlem
Valde du någon design?
Tycker fortfarande Platinum är det bästa kortet som ligger bäst i handen och är snyggast. Jag valde en design och gillar det bättre än förra kortet, men ändå sämre än Platinum. Plussidan är väl NFC.

Har inte testat armbandet än, men det skulle ju passa som bälte - så långt det var.

Jag valde "simple black" designen ... men jag antar smaken är som baken!
 

addet

Ny medlem
Fick mitt nya kort precis.
Gillar nya designen, känns cleant (black design).
Dock verkar kortet mindre robust, inte lika tjockt som tidigare, kanten runt är i silver istället för svart.
Får även känslan av att det går att "bryta av" lättare mot gamla kortet som är stenhårt.

Armbandet känns lite stelt men kanske mjukare upp sig vid användning.
 
Toppen