Senaste nytt

Amex kopplat i Paypal

gneken

Medlem
Haft samma problem sen årsskiftet ungefär, då nya betaldirektivet verkar ha införts hos PayPal. Kortet finns autentiserat hos Paypal men går inte att handla med.
Amex och PayPal pekar finger åt varandra och inget händer i sak. Har tappat räkningen på hur många gånger jag kontaktat dem....

Exakt samma problem för mig. När man försöker betala så får man upp en "Processing" animation och sen bara dör det, inget felmeddelande eller ingenting. Väldigt tröttsamt.
 

FF#1

Medlem
Har haft Amex kopplat till Paypal sen 2007, funkar fortfarande som normalt, om det nu kan vara till någon ledtråd?
 

Xilan

Medlem
Liten reservation för att jag inte minns exakt hur jag löste det. Men jag tror att det ska funka om du gör ett PayPal-köp via dator. Då får du den vanliga rutan där du måste verifiera köpet hos Amex. Där kan du sedan kryssa i att du godkänner köp via PayPal utan extra verifiering i fortsättningen.

Jag känner igen problemet som flera beskrev. Det hände mig förra veckan, men det löste sig via ovan nämnda gång. Om jag minns rätt.
 

ekf

Medlem
Då får du den vanliga rutan där du måste verifiera köpet hos Amex. Där kan du sedan kryssa i att du godkänner köp via PayPal utan extra verifiering i fortsättningen.
Jag testade precis detta, att lägga till Paypal till Express-listan och sedan försöka igen, utan resultat.

Det är inte möjligtvis ett problem i webbläsaren att den har blockerat ett pop-up-fönster (verifieringen från AMEX)?
För mig går hela verifieringssteget från Amex igenom som det ska (ser ut så i alla fall), och andra Amex-onlineköp fungerar med samma verifieringssteg. Mitt fel dyker upp efter detta, precis som att Paypal missar något i återkopplingen från Amex..

Detta är vad som visas till sist:
AFDEA85B-B353-402A-ACD2-B37A6444BDAA.jpeg
 

ekf

Medlem
Har haft Amex kopplat till Paypal sen 2007, funkar fortfarande som normalt, om det nu kan vara till någon ledtråd?
Jag har också haft det väldigt länge. Problemet dök upp efter att jag bytte till Platinum nu i våras. Platinum-kortet blev bortplockat efter en vecka eller så (lyckades genomföra köp med det kopplat) och nu går det inte att lägga till igen.
 

banditan

Medlem
Liten reservation för att jag inte minns exakt hur jag löste det. Men jag tror att det ska funka om du gör ett PayPal-köp via dator. Då får du den vanliga rutan där du måste verifiera köpet hos Amex. Där kan du sedan kryssa i att du godkänner köp via PayPal utan extra verifiering i fortsättningen.

Paypal är redan inlagt i min expresslista, hjälper inte.



Det är inte möjligtvis ett problem i webbläsaren att den har blockerat ett pop-up-fönster (verifieringen från AMEX)?
Nope. Verifieringen kommer som den ska, och går igenom och säger att att köpet är ok.
Det är sen efter det som PayPal säger att köpet inte kunde verifieras och att ett annat kort ska användas.
 

FF#1

Medlem
Ingen som har testat att ringa Pay-pal?
Har positiva erfarenheter av deras kundtjänst från tidigare problem.
 

djmanosv

Medlem
Försökte flera gånger betala med min Amex Elite eller Amex extra kort som är verifierad och lågt in i Paypal. Ingen transaktion gick genom. Sen några månader blir det nekat efter verifiering.
 
Toppen