Senaste nytt

Alaska Airlines blir del av OneWorld

Homer

Medlem
Idag är första dagen för Alaska i OneWorld. Nu som Virgin America är integrerade så finns det massor av spännande alternativ.

Alaska Airlines Officially Joins Oneworld Alliance Today

Ser att BOS-LAX i First ligger på $299 en väg @sembl så när allt detta har lagt sig och vi kan åter göra saker så kommer jag.

Jag tror Alaska kommer vara en grym partner för Tier Points. Ofta på mina resor långs den amerikanska västkusten så har Alaska varit billigast. SAN-SFO $129 i First med 40 TP är billigt. Alaska ger i motsättning till Delta, United och American access till deras lounge/club vid betald First. Längtar till att besöka USA igen.


Finns nu med i BA Tier Point Calculator och går även att boka biljetter med Avios på ba.com
 
  • Gilla
Reactions: pep

Senator

Moderator
Jag tittar lite på ITA Matrix för hösten. Alaska Airlines First är ohört billigt. Jag ser också att man har harmoniserat bokningsklasser med American. Domestic First är (J, C, D, I) högt till lågt. Prisexempel:

LAX-SJC-LAX I-klass $138! t/r för 80 TP
LAX-SFO-LAX I-klass $178 t/r för 80 TP
SFO-BOS I-klass $699 t/r för 280 TP
LAX-EWR/JFK I-klass $662 för 280 TP
SEA-NYC/WAS I-klass $662-678 för 280 TP

Sen är frågan om man vill åka transcont i en B737-900ER, särskilt om det är en red-eye.
 

Senator

Moderator
Tier Point run JFK-SFO-ANC-HNL

Tyvärr verkar det vara mycket one-way fares som måste sättas ihop. Hittar en NYC-HNL t/r men den hamnar runt $1,600 med routing:
NYC-SJC/SFO/SAN/LAX-SMF/SJC/SFO/SAN/OAK/LAX-HNL

Men perfekt när jag behöver sticka in några segment på en open-jaw t.ex. ARN-LAX, SFO-ARN.
 

Senator

Moderator
Nu blir det troligtvis enväg med Alaska SJC-LAX i början av december för facila priset av $79 i First. SFO-LAX är $10 mer från $89. Jag måste bara snickra ihop möten/rutten först.

$157.99 tur/retur SJC-LAX.

Vi säger 1.500 Tier Points minus fyra segment i CE med British Airways. 4 x 40 = 160 TP. Då lägger vi 1.340 TP på att kuska upp och ner den Kaliforniska kusten, varva in San Diego ibland också.

1.340 / 80 = 16,75 resor, vi säger 17 resor då. 17 x $158 = $2.686. Inte billigast men görbart på ett par dagar :cool:
 

palmen

Moderator
Nu blir det troligtvis enväg med Alaska SJC-LAX i början av december för facila priset av $79 i First. SFO-LAX är $10 mer från $89. Jag måste bara snickra ihop möten/rutten först.

$157.99 tur/retur SJC-LAX.

Vi säger 1.500 Tier Points minus fyra segment i CE med British Airways. 4 x 40 = 160 TP. Då lägger vi 1.340 TP på att kuska upp och ner den Kaliforniska kusten, varva in San Diego ibland också.

1.340 / 80 = 16,75 resor, vi säger 17 resor då. 17 x $158 = $2.686. Inte billigast men görbart på ett par dagar :cool:
Nu får man ju massa dumma ideer om vad man kan göra, vem tar bil till bryggerier när man kan flyga? :)
 

Homer

Medlem
Flyga sträckor som är kortare än 350 miles måste ju undvikas :cool:


Trips under 350 miles
No food or beverage service available on trips under 220 miles. Bottled water service on flights between 220 and 350 miles.


Trips over 350 miles
First Class
Alcohol and mixers
  • Fremont Brewing Lush IPA
  • Kona Brewing Longboard Island Lager
  • Broken Earth El Pasado Red Blend, California
  • Canoe Ridge The Expedition Chardonnay, Washington
  • Tito’s Handmade Vodka
  • Woodford Reserve Bourbon
  • Jack Daniel’s Whiskey
  • Tanqueray London Dry Gin
  • Bailey’s Irish Cream
  • Bloody Mary mix
  • Tonic water
Main Cabin food and drinks | Alaska Airlines
 
Toppen