Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

SSA

Medlem
Vet inte om det är rätt forumavdelning men jag bjuder på en räkmacka om någon där ute har panik inför morgondagen då 31/3 vouchern går ut.
Hoppas att det uppskattas och att bokning är möjligt hos agenten för det visar tillgänglighet på Air Canadas hemsida.
Det är inte lika bra som att åka alla fyra ben i första klass men fortfarande väldigt bra!

Pinga mig gärna om ni lyckades! :)

Frankfurt - Tokyo Haneda 5:e Mars 20.45 > 16.15+1 777-300ER Första Klass
Tokyo Narita - Honolulu 6:e Mars 21.30 > 09.20 A380 Business Class

Honolulu - Tokyo Narita 17:e Mars 12.30 > 16.55+1 777-300ER Första Klass
- Halvdag/kväll i Tokyo (16.55 - 11.00 dagen efter)
Tokyo Haneda - Frankfurt 19:e Mars - 11.00 > 15.20 777-300ER Business Class
Vill man inte ha en kväll i Tokyo (vem vill inte?) finns det C på 00.50 planet hem också den 19:e.

Vill man testa någon annan business class produkt på sista biten från Tokyo till Frankfurt så är det säkert möjligt med t.ex Asiana A380 och förmodligen flera andra bolag också utöver det men det kan man kolla upp själv om man så önskar.

Lycka till!
 
Last edited:

Axxo

Medlem
Jag och min vän ska till Maldiverna i morgon förmiddag. Ditresan är i ekonomi och jag har hållit utkik efter business biljetter men inte hittat förrän nu... hittade business på den långa flighten som är i morgon kväll. Tror ni att SAS tillåter att man ändrar biljetterna till business i morgon om dom finns kvar ? (Vårt första plan går vid 11:30)
 
Vet inte om det är rätt forumavdelning men jag bjuder på en räkmacka om någon där ute har panik inför morgondagen då 31/3 vouchern går ut.
Hoppas att det uppskattas och att bokning är möjligt hos agenten för det visar tillgänglighet på Air Canadas hemsida.
Det är inte lika bra som att åka alla fyra ben i första klass men fortfarande väldigt bra!

Lycka till om ni bestämmer er för att göra ett försök och pinga mig gärna om ni lyckades! :)

Frankfurt - Tokyo Haneda 5:e Mars 20.45 > 16.15+1 777-300ER Första Klass
Tokyo Narita - Honolulu 6:e Mars 21.30 > 09.20 A380 Business Class

Honolulu - Tokyo Narita 18:e Mars 12.30 > 16.55+1 777-300ER Första Klass
- Halvdag/kväll i Tokyo (16.55 - 11.00 dagen efter)
Tokyo Haneda - Frankfurt 19:e Mars - 11.00 > 15.20 777-300ER Business Class
Synd man skulle bli strypt om man tar en sådan resa utan att sambon får följa med men man är ju smått sugen då det ju är riktigt svårt eller typ omöjligt att hitta dem resorna för 2 pax
 

SSA

Medlem
Synd man skulle bli strypt om man tar en sådan resa utan att sambon får följa med men man är ju smått sugen då det ju är riktigt svårt eller typ omöjligt att hitta dem resorna för 2 pax

Ja, det är en lite för lång period borta från hemmaplan för att det skulle kunna vara en legitim 'golfresa med grabbgänget'.
 

Axxo

Medlem
Jag och min vän ska till Maldiverna i morgon förmiddag. Ditresan är i ekonomi och jag har hållit utkik efter business biljetter men inte hittat förrän nu... hittade business på den långa flighten som är i morgon kväll. Tror ni att SAS tillåter att man ändrar biljetterna till business i morgon om dom finns kvar ? (Vårt första plan går vid 11:30)

Jag fick tag i SAS en liten stund efter mitt inlägg och dom ville inte ändra på min biljett då det var inom 24 timmar. Jag har ganska rikligt med poäng och 2 vouchers som jag fick förra året. Funderar på att ringa in vid 09:00 i morgon bitti och boka nya biljetter på ditvägen på samma flyg fast i business och behålla den ursprungliga utresan i ekonomi då jag inte vill att mina hembiljetter ska avbokas. Tror ni det funkar? hehe.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag fick tag i SAS en liten stund efter mitt inlägg och dom ville inte ändra på min biljett då det var inom 24 timmar. Jag har ganska rikligt med poäng och 2 vouchers som jag fick förra året. Funderar på att ringa in vid 09:00 i morgon bitti och boka nya biljetter på ditvägen på samma flyg fast i business och behålla den ursprungliga utresan i ekonomi då jag inte vill att mina hembiljetter ska avbokas. Tror ni det funkar? hehe.
Jag håller tummarna att du lyckas!
 

palmen

Moderator
Jag fick tag i SAS en liten stund efter mitt inlägg och dom ville inte ändra på min biljett då det var inom 24 timmar. Jag har ganska rikligt med poäng och 2 vouchers som jag fick förra året. Funderar på att ringa in vid 09:00 i morgon bitti och boka nya biljetter på ditvägen på samma flyg fast i business och behålla den ursprungliga utresan i ekonomi då jag inte vill att mina hembiljetter ska avbokas. Tror ni det funkar? hehe.
Du tänker alltså skippa att åka på utresan? Det är stor risk att resterande flighter i bokningen avbokas då, det brukar vara det normala förfarandet när man missar en flight att resterande flighter då automatiskt förfaller.
 

Brandten

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Manila
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 105,000 p. (+2 x 2-4-1 vouchers)
Skatter&avgifter (per person): 1225 SEK
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Januari 2022
Bokad: 2021-02-01

IST-MNL-IST Nya kabinen på A350
Kommer du ner när vi åker hem?


Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag:TK
Kabinklass:C
Avreseort:Arlanda
Destination:Manila
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person):165000 (Amex 2-1)
Skatter&avgifter (per person):772
Antal resenärer:2
När (avresans tidpunkt) Dec 2021-Jan 2022
Bokad: Ursprungligen maj 2020 ombokad jan 2021
ARN-IST, TK 1796, Boeing 737-800
IST-MNL, TK 084, A 350-900
MNL-IST, TK 085, A 350-900
IST-ARN, TK 1793, A 321-200

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vi har utresa 21/12 och hemresa 6/1. Fanns inget flyg ARN-IST så blev via FRA ner och TLL hem.
 

Myllys35

Medlem
Vet inte om det är rätt forumavdelning men jag bjuder på en räkmacka om någon där ute har panik inför morgondagen då 31/3 vouchern går ut.
Hoppas att det uppskattas och att bokning är möjligt hos agenten för det visar tillgänglighet på Air Canadas hemsida.
Det är inte lika bra som att åka alla fyra ben i första klass men fortfarande väldigt bra!

Pinga mig gärna om ni lyckades! :)

Frankfurt - Tokyo Haneda 5:e Mars 20.45 > 16.15+1 777-300ER Första Klass
Tokyo Narita - Honolulu 6:e Mars 21.30 > 09.20 A380 Business Class

Honolulu - Tokyo Narita 17:e Mars 12.30 > 16.55+1 777-300ER Första Klass
- Halvdag/kväll i Tokyo (16.55 - 11.00 dagen efter)
Tokyo Haneda - Frankfurt 19:e Mars - 11.00 > 15.20 777-300ER Business Class
Vill man inte ha en kväll i Tokyo (vem vill inte?) finns det C på 00.50 planet hem också den 19:e.

Vill man testa någon annan business class produkt på sista biten från Tokyo till Frankfurt så är det säkert möjligt med t.ex Asiana A380 och förmodligen flera andra bolag också utöver det men det kan man kolla upp själv om man så önskar.

Lycka till!

Jag försökte boka en liknade rutt i veckan, men agenten lyckades inte få igenom bokningen - "computer says no". De skulle skicka vidare det till en annan avdelning och försäkrade mig om att biljetterna skulle komma någon dag senare.

Nu har de dock återkommit och sagt att anledningen till att bokningen inte kunde genomföras var att det inte längre är tillåtet att åka till Hawaii via Asien :eek:. Låter oroande med tanke på att det tycks vara både avstämt internt samt en block i systemet och därav kanske inte riktigt på temat "lita aldrig på kundtjänst". Har någon annan här hört något liknande?
 
Toppen