Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

El0

Medlem
SAS publicerade idag "sänkta priser" på flera destinationer så jag har avbokat VBY och tänkte boka lite fastlands destinationer via ARN istället [delvis för variation].
Som en hjälp för mig själv och andra tänkte jag mig en en liten lathund;

ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - ?
LLA - airside [finns undantag?]
MMX -?
OSD -?
RNB - ?
UME-?
VBY - kräver ny säkerhetskontroll

UME ny säkerhetskontroll.
 

Tongen2

Medlem
SAS publicerade idag "sänkta priser" på flera destinationer så jag har avbokat VBY och tänkte boka lite fastlands destinationer via ARN istället [delvis för variation].
Som en hjälp för mig själv och andra tänkte jag mig en en liten lathund;

ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - ?
LLA - airside [finns undantag?]
MMX -?
OSD -?
RNB - ?
SFT - ?
UME- kräver ny säkerhetskontroll
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - ?
LLA - airside [finns undantag?]
MMX -?
OSD -?
RNB - ?
SFT - ?
UME- kräver ny säkerhetskontroll
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
SDL - kräver ny säkerhetskontroll - Om du vågar boka hit då SAS inte flyger hit hela april ut, och troligtvis inte efter det heller men går att boka i maj och framåt som det ser ut nu i alla fall.

Edit: uppdaterad
 

Hafermann

Medlem
ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - ?
LLA - airside [finns undantag?]
MMX -?
OSD -?
RNB - ?
SFT - ?
UME- kräver ny säkerhetskontroll
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
SDL - kräver ny säkerhetskontroll - Om du vågar boka hit då SAS inte flyger hit hela april ut, och troligtvis inte efter det heller men går att boka i maj och framåt som det ser ut nu i alla fall.

Edit: uppdaterad

ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - ?
LLA - airside [finns undantag?]
MMX - airside
OSD -?
RNB - ?
SFT - kräver ny säkerhetskontroll
UME- kräver ny säkerhetskontroll
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
SDL - kräver ny säkerhetskontroll - Om du vågar boka hit då SAS inte flyger hit hela april ut, och troligtvis inte efter det heller men går att boka i maj och framåt som det ser ut nu i alla fall.

Uppdaterat MMX och SFT
 

GOTBound

Medlem
ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - ?
LLA - airside [finns undantag?]
MMX - airside
OSD -kräver ny säkerhetskontroll
RNB - ?
SFT - kräver ny säkerhetskontroll
UME- kräver ny säkerhetskontroll
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
SDL - kräver ny säkerhetskontroll - Om du vågar boka hit då SAS inte flyger hit hela april ut, och troligtvis inte efter det heller men går att boka i maj och framåt som det ser ut nu i alla fall.
 

intuition

Medlem
Jag tittar lite på MMX-GOT och följande mönster

SK130 06:30 07:40 MMX ARN
SK2151 08:15 09:15 ARN GOT
SK142 09:45 10:45 GOT ARN
SK2107 11:30 12:35 ARN MMX
SK2108 13:00 14:05 MMX ARN
SK161 14:40 15:40 ARN GOT
SK162 16:10 17:10 GOT ARN
SK121 17:55 19:00 ARN MMX



Om jag jämför tidtabell som det går att boka mot och mot vilka flyg som verkligen flyger i dag så ser denna rutt stabil ut. Jag har viss farhåga för SK2107/SK2108 som inte flugit på länge.
Dessutom, allt ligger som A320 i tidtabell men i verkligheten flygs det just nu med A320, CRJ och ATR. 2 frågor

1. Om alla flyg går, men det blir ATR istället, håller de ändå tidtabell? Jag tänker boka MMX-ARN-GOT som en biljett, dvs det är ju på sas ansvar att förbindelsen håller, men jag vill ju inte bara bli flyttad till nästa flyg.

2. Om tex SK2107/SK2108 ställs in, så är det i mitt exempel ingen logistisk katastrof. Jag sitter helt enkelt kvar på ARN en stund extra för att hoppa vidare i mitt schema. Men i mitt schema är 2107 och 2108 är på olika biljetter. 2107 är sista leg så den är jag inte orolig för men 2108 är första leg i nästa biljett. Jag gissar att SAS normalt sett fimpar hela biljetten då. Kan man förhindra det (typ ringa in och säga till) eller ska man helt enkelt boka allt som en-segments resor?
 

GOTBound

Medlem
ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - kräver ny säkerhetskontroll
LLA - airside [finns undantag?]
MMX - airside
OSD -kräver ny säkerhetskontroll
RNB - kräver ny säkerhetskontroll
SFT - kräver ny säkerhetskontroll
UME- kräver ny säkerhetskontroll
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
SDL - kräver ny säkerhetskontroll - Om du vågar boka hit då SAS inte flyger hit hela april ut, och troligtvis inte efter det heller men går att boka i maj och framåt som det ser ut nu i alla fall.
 
Det är för jädrans trist att vi inte kan åka till CPH, det finns flera dagar i juni då det går att flyga GOT-CPH t&r via ARN för 1 650kr, vilket blir 4 950kr för Eurobonus Gold.
Det finns tidsmässigt bra avgångar flera gånger per dag.
Ett antigen-test kostar väl 250kr och är "giltigt" i 24h? Har man inte testat det tidigare kan man väl ursäkta det för sig själv för att det är kul med nya saker.

Inrikes är ju klart smidigare, men vet inte om man ska utesluta CPH om det blir mycket billigare.
 
Toppen