Jag tittar lite på MMX-GOT och följande mönster
SK130 06:30 07:40 MMX ARN
SK2151 08:15 09:15 ARN GOT
SK142 09:45 10:45 GOT ARN
SK2107 11:30 12:35 ARN MMX
SK2108 13:00 14:05 MMX ARN
SK161 14:40 15:40 ARN GOT
SK162 16:10 17:10 GOT ARN
SK121 17:55 19:00 ARN MMX
Om jag jämför tidtabell som det går att boka mot och mot vilka flyg som verkligen flyger i dag så ser denna rutt stabil ut. Jag har viss farhåga för SK2107/SK2108 som inte flugit på länge.
Dessutom, allt ligger som A320 i tidtabell men i verkligheten flygs det just nu med A320, CRJ och ATR. 2 frågor
1. Om alla flyg går, men det blir ATR istället, håller de ändå tidtabell? Jag tänker boka MMX-ARN-GOT som en biljett, dvs det är ju på sas ansvar att förbindelsen håller, men jag vill ju inte bara bli flyttad till nästa flyg.
2. Om tex SK2107/SK2108 ställs in, så är det i mitt exempel ingen logistisk katastrof. Jag sitter helt enkelt kvar på ARN en stund extra för att hoppa vidare i mitt schema. Men i mitt schema är 2107 och 2108 är på olika biljetter. 2107 är sista leg så den är jag inte orolig för men 2108 är första leg i nästa biljett. Jag gissar att SAS normalt sett fimpar hela biljetten då. Kan man förhindra det (typ ringa in och säga till) eller ska man helt enkelt boka allt som en-segments resor?