Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Homer

Medlem
Det är vid sådan här tillfällen det är bra att vara GGL och kunna utnyttja jokern
Joker = öppnar upp poängstolar på flighter där poängstolar är slut/ej sålda.
 

Tomas E

Medlem
Jag vet inte riktigt om det här är rätt tråd (kanske var det snarare bra hanterat av piloten - de kom ner på andra försöket), men de lyckades nog skrämma en och annan ombord med denna lätt vingliga "touch and go". :confused: Det är BA 1307 ABZ-LHR och måste ha varit igår 31 jan när man tittar på FR24. (Medierapporterna såg först ut som att det var idag.)
British Airways flight BA1307 - Flightradar24
Flygplanet G-NEOP (taget från FR24 men jag tycker att det också är vad som står) måste precis ha undvikit tailstrike, för det flög två segment till igår efter det här, LHR-GVA-LHR.

Edit: lade in originalvideon från Big Jet TV istället för en nyhetskanals-version.

Med start 12:54 i nedanstående video kan man se andra försöket, och se att det hela hade ett lyckligt slut.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Den elektroniska stjärtstötfångaren kanske hjälpte till att förhindra markkontakt :)


Airbus also added a tail-strike protection feature to the A321neo flight control system (FCS) rotation law. Coined an "electronic tail bumper",
the FCS system actively prevents a tail-strike as long as the stick is displaced less than three-quarters of the way aft.
While full aft stick deflection can still cause a tail-strike, the modifications to the FCS should make real world take-off
performance more closely match certification data.

FLIGHT TEST: A321neo stretches its legs | News | Flight Global
 

GOTBound

Medlem
Jag nämnde detta i förbifarten i en annan tråd men detta bör även nämnas i denna tråd.
GOT och ARN är nu bortplockade ur VeriFLY appen vilket eliminerar möjligheten till online check in vid resa med British Airways [BA] från GOT och ARN till LHR.
Varför GOT och ARN är bortplockade är oklart, VeriFLY ger nonsens-svar på frågan varför och utifall detta är temporärt.

Även efter 11/2 finns behovet av VeriFLY för online check-in möjlighet då Passenger Location Form [PFL] samt vaccinationsbevis fortfarande kommer krävas för inresa till Storbritannien.
 

trekker

Medlem
De har plockat bort nästan hela Europa, ska gå att skicka dokumenten direkt till BA men jag hittar ingenstans att ladda upp via MMB eller vilken email man ska skicka till.
 

GOTBound

Medlem
British Airways telefonnummer numret på hemsidan och i appen möter mig med "Numret används inte" 0770-110020 samt +46 versionen, likadant på 08-501 631 41. Chatten är otillgänglig när jag vill prata med operatör så just nu får jag inte tag på BA.
Finns det något annat nummer till BA som inte är de brittiska betalnumret?

BA har avbokat, bokat om och nedgraderat ett av segmenten på en kommande bokning, tidigare har jag kunnat boka om via Manage My Booking men nu finns det bara en kryptisk knapp som heter Review and accept your itinerary vilket jag inte riktigt tycker framgår om jag då accepterar ändring eller kan boka om efter jag tryckt på denna, mer än att jag kan efterfråga refund för nedgraderingen men jag lockas inte ändå av 2h all-economy ATR-72 till HEL.
ay_1.JPG
ay_2.JPG
 
Last edited:
Toppen