Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Homer

Medlem
Att det ska vara lite mer benutrymme i den främre delen av kabinen har jag hört (30" jämfört med 29"), men att det skulle vara en annan typ av stolar framför nödutgången var en (positiv) nyhet.


Tja, du har skrivit kommentarer i den här tråden där det tydligt står:

De första 12 raderna (A320) eller 14 (A321) kommer alltså att ha de gamla sätena
övriga säten kommer att vara Recaro ultra slim


Iberia:s Neos kommer att ha likadana säten och inredning, med skillnaden att det bara blir
6 rader med Pinnacle säten.



Densification of the short-haul fleet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

FilipJ

Medlem
... och försöker idag ringa in och fixa problemet med Executive Club eftersom de numera inte ens skickar mail om att det fattas info. Då säger bara växeln att det är för många som ringer för att man ens ska kunna köa. Jag testar imorgon fm igen.
 

Senator

Moderator
Jag hade hittat en rutt med Avios:
ARN-DOH-CMB med Qatar/Sri Lankan
CMB-MLE-CMB med Sri Lankan
CMB-DOH-CMB med Qatar
vad det skulle bli i Avios minns jag inte med 9.800kr i skatter och avgifter! ARN-CMB blir 22.000kr t/r per person och en t/r med Avios blir 25.000 Avios + 1.500kr på CMB-MLE-CMB.

Tack men nej tack sa jag. Det får bli revenue.
 

nissefalk

Medlem
Jag hade hittat en rutt med Avios:
ARN-DOH-CMB med Qatar/Sri Lankan
CMB-MLE-CMB med Sri Lankan
CMB-DOH-CMB med Qatar
vad det skulle bli i Avios minns jag inte med 9.800kr i skatter och avgifter! ARN-CMB blir 22.000kr t/r per person och en t/r med Avios blir 25.000 Avios + 1.500kr på CMB-MLE-CMB.

Tack men nej tack sa jag. Det får bli revenue.

Ja att flyga British Airways med Avios har blivit ruskigt dyrt, Jag letar själv enkel från Phoenix till Göteborg med American Airlines miles, skatterna på alla flyg med British Airways över Atlanten kostar ca 750 USD för 2 personer, hittar man istället AA metall över Atlanten är kostnaden ca 125 USD, när flygandet kommer igång igen tror jag att det kommer bli AA miles istället för Avios.

Enda sweetspot är inte Asien med Avios i business med Cathay eller Jal tex riktigt trist att de har sådana höga avgifter på att använda sina Avios.
 

Senator

Moderator
Ja att flyga British Airways med Avios har blivit ruskigt dyrt, Jag letar själv enkel från Phoenix till Göteborg med American Airlines miles, skatterna på alla flyg med British Airways över Atlanten kostar ca 750 USD för 2 personer, hittar man istället AA metall över Atlanten är kostnaden ca 125 USD, när flygandet kommer igång igen tror jag att det kommer bli AA miles istället för Avios.

Enda sweetspot är inte Asien med Avios i business med Cathay eller Jal tex riktigt trist att de har sådana höga avgifter på att använda sina Avios.

Det finns en del sweetspots i Nordamerika också. Jag tror jag en gång åkte LGA-RIC-LGA (Richmond, VA) två pers för totalt 12.000 Avios och $4 när det skulle kosta $900 per pers cash :) Ideala för mig hade varit Club World till First uppgraderingar men dessa är också svåra.

Kanske en gång i framtiden kan jag blåsa resterande Avios på Cathay och JAL First :D
 

Mr Basic

Medlem
Jag hade hittat en rutt med Avios:
ARN-DOH-CMB med Qatar/Sri Lankan
CMB-MLE-CMB med Sri Lankan
CMB-DOH-CMB med Qatar
vad det skulle bli i Avios minns jag inte med 9.800kr i skatter och avgifter! ARN-CMB blir 22.000kr t/r per person och en t/r med Avios blir 25.000 Avios + 1.500kr på CMB-MLE-CMB.

Tack men nej tack sa jag. Det får bli revenue.
Är 9.800kr också per person? :rolleyes:
 

Homer

Medlem
Om man inte har en 2-4-1 voucher har grundregeln alltid varit att boka Aer Lingus eller Iberia
long-haul från Europa, och för att hålla avgifterna nere inte använda ba.com när man bokar IB.
Aldrig någonsin har de varit en bra affär att boka Qatar.
 

Homer

Medlem
Jag hade hittat en rutt med Avios:
ARN-DOH-CMB med Qatar/Sri Lankan
CMB-MLE-CMB med Sri Lankan
CMB-DOH-CMB med Qatar
vad det skulle bli i Avios minns jag inte med 9.800kr i skatter och avgifter! ARN-CMB blir 22.000kr t/r per person och en t/r med Avios blir 25.000 Avios + 1.500kr på CMB-MLE-CMB.

Tack men nej tack sa jag. Det får bli revenue.

Borde bli lägre avgifter med BA

British Airways returns to the Maldives all year around
If you’ve wanted to fly to the Maldives on Avios, today is your lucky day.
 
Toppen