Hade bokat en bil från Avis i Norrköping idag genom 10k EB-kampanjen. Det började bra med att de ringde och sa att de körde ner bilen till tågstationen och att nycklarna kunde hämtas på Pressbyrån eftersom de var permitterade på eftermiddagarna.
Kommer till parkeringen och tycker den är för liten för att vara en bil i grupp D och vill byta. Ringer kundtjänst, de svarar att de inte kan göra något utan hänvisar till att åka till kontoret.
Sagt och gjort, kommer till kontoret och möts av detta (se bifogad bild).
Efter lite luskande får jag fram att min bil jag fått tillhör grupp B (bilen är en Honda Jazz) och inte D som i Toyota Corolla el dylikt. En bil i grupp B för samma antal dagar skulle kosta drygt 1500 kr.
Vad jag blir debiterad för när jag bokade en D-bil men fått en B-bil är 400 kr mer dvs 1872 kr istället för 1472 kr som hade varit priset om jag valt en bil i B-klassen.
Eftersom det inte gick att få tag på någon på kontoret slängde jag iväg ett mail (se bifogad bild)
Fortsättning följer i morgon hur detta ska sluta..