Senaste nytt

Amex - Lounge on the go, även med SAS Amex Elite under 2021

MTheC

Medlem
Är ju en bra ny förmån. Tror ni att man kan hämta ut det en gång per kort om man har ett gold-kort och ett Elite?
Kan ge ett svar på detta själv nu - tyvärr inget riktigt klart svar. Enligt kundtjäns (chattade med dem i ett annat ärende och passade då på att fråga) och fick svaret att om man har båda korten så kan man hämta ut det en gång per kort och dag.

Frågade sen på plats hos Pontus men där var svaret bestämt nej. Hade vid detta tillfälle inget intresse av mer än en sallad men var lite intresserad för tillfällen då jag har med mig MtheC Jr på resa. Ska fråga kundtjänsten igen och informera dem om vad personalen sagt.
 

Sir Lemon

Medlem
Kan ge ett svar på detta själv nu - tyvärr inget riktigt klart svar. Enligt kundtjäns (chattade med dem i ett annat ärende och passade då på att fråga) och fick svaret att om man har båda korten så kan man hämta ut det en gång per kort och dag.

Frågade sen på plats hos Pontus men där var svaret bestämt nej. Hade vid detta tillfälle inget intresse av mer än en sallad men var lite intresserad för tillfällen då jag har med mig MtheC Jr på resa. Ska fråga kundtjänsten igen och informera dem om vad personalen sagt.
Bra att du rekar! Tack :)
 
Kan ge ett svar på detta själv nu - tyvärr inget riktigt klart svar. Enligt kundtjäns (chattade med dem i ett annat ärende och passade då på att fråga) och fick svaret att om man har båda korten så kan man hämta ut det en gång per kort och dag.

Frågade sen på plats hos Pontus men där var svaret bestämt nej. Hade vid detta tillfälle inget intresse av mer än en sallad men var lite intresserad för tillfällen då jag har med mig MtheC Jr på resa. Ska fråga kundtjänsten igen och informera dem om vad personalen sagt.
Var salladen god då?
 

Veratio

Medlem
Jag läser på Amex on-the-go sida:

Erbjudandet gäller en gång per dag för SAS Amex Elite huvudkortmedlem och SAS Amex Elite extrakortmedlem, endast på Pontus in the Air på Arlanda.

Betyder det att både jag och sambon kan hämta varsitt? Tolkar det så.
 

ericwg

Medlem
Någon som provat att äta i pontus loungen på sitt platinum och sen hämta ut on-the-go på vägen ut med sitt elite? :D
 

Storguten

Medlem
Tycker knappast man kan kalla denna nya förmån för Elite innehavare en "enhancement". Att kunna hämta ut en liten frukost/lunch påse med dryck istället för 30 p/100, som nu har tagits bort, vid köp av resor hos sas.se ser jag snarare som en "downgrade". Nu blir det till för min del att använda MC Premium för 25 p/100 vid resebokningar.
 
Toppen