Senaste nytt

SAS differentierar Guld och Diamant genom sätesval i Go

Enhet

Medlem
Noterade när jag gick igenom förmånerna för statusnivåerna att SAS differentiering mellan Guld och Diamant fått ett nytt inslag genom att Guld ej längre kan välja alla platser gratis i Go för USA/Asien-resor.

Eurobonus Guld
Välj din sittplats i förväg, utan avgift. Gäller för standardsittplatser i SAS Go.

Eurobonus Diamant
Välj din sittplats i förväg, utan avgift. Som Diamant-medlem kan du även välja mellan föredragna sittplatser och sittplatser med extra benutrymme i SAS Go på SAS-flygningar till/från Asien och USA.

Hoppas inte detta är förmånen vi får som ersättning för gåvan...

upload_2020-12-28_0-53-24.png

upload_2020-12-28_0-53-33.png
 

palmen

Moderator
Noterade när jag gick igenom förmånerna för statusnivåerna att SAS differentiering mellan Guld och Diamant fått ett nytt inslag genom att Guld ej längre kan välja alla platser gratis i Go för USA/Asien-resor.

Eurobonus Guld


Eurobonus Diamant


Hoppas inte detta är förmånen vi får som ersättning för gåvan...

Visa bifogad bild 115694
Visa bifogad bild 115695
Helt klart väldigt bra för Diamonds. Det har ju efterfrågats länge att det ska vara differentiering. Sen är väl frågan om det positiva för diamonds väger över det negativa för gold.

Tror vi går mer och mer åt detta, att det mesta kommer kosta framöver, ett sätt att få in extra pengar då det säkert finns betalningsviljan för dessa säten.
41A är ju annars ett bra säte som guld verkar kunna välja
 

mha321

Medlem
Det får vi verkligen hoppas, eftersom Diamonds har kunnat välja plats hela tiden. SAS har tagit bort gåvan och hitintills inte ersatt den med någonting. Att SAS tar bort förmåner för guld gör ju inte nödvändigtvis någon större skillnad för en Diamond.
Det blir ju färre som "slåss om de bra platserna", det är ju definitivt en förbättring för diamond.

Sedan är det klart det är synd för guldmedlemmar att förmåner försvinner, men sannolikheten är nog stor att det är på det sättet som differentiering ökar snarare än ned utökade förmåner för Diamond. Minskar ju också successivt värdet av lifetime gold.
 

011430121

Medlem
Jag tror att detta är ett sätt som SAS och andra flygbolag kommer att börja med att ta betalt för vissa tjänster, samt att vissa "förmåner" upphör.
Vi skall tänka på att över 5000 personer har fått lämnat bolaget, jag är tacksam för de gåvor jag har fått från SAS speciellt när jag var EBP och även de fina gåvor som EBD, har även fått möjligheten att ge bort Guldkort till personer som inte har kvalificerat sig på egna meriter.
 
Toppen