Senaste nytt

Ditt reseår 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Ett ovanligt år kan man lugnt säga. Efter att ha varit hemma över jul och nyår kom jag tillbaka till Shanghai. Jag tog tåget till Oslo och limo till Gardemoen för min betalda första klass resa till Shanghai. Veckan innan Kinesiska nyåret omkring 20 januari pratades det på jobbet om något nytt virus och det delades ut masker. 23 januari åkte jag till Bali och bara några dagar efter jag kom dit stängde Indonesien gränsen för folk som varit i Kina de senaste 14 dagarna. Returen på bonusbiljetten blev inställt och jag blev kvar på mestadels Bali till 5 mars. Efter 11 dagar åkte jag till Kuala Lumpur i 5 dagar. Det var precis att jag kom med för Malindo hade Kina restriktioner. Efter 5 dagar där dvs 16 dagar ifrån Kina kom jag in i Indonesien igen. Jag köpte en PC och började jobba på distans . Ofta från Hilton Bali. Sedan spreds visumet över välden och började nå Bali. Nu var kontoret i Shanghai öppet igen och jag bokade en ny bonusresa tillbaka via Tokyo för att slippa hotellövernattning och meddelade personalavdelningen. Japan resenärer hade precis fått 14 dagars karantän av Kina så jag bokade om via Taiwan istället och kom då undan med 7 dagar , dock inte inlåst men jag jobbade på distans. Jag började bo på ACCOR för det ligger ett Mercure och ett Pullman nära jobbet och jag kunde promenera dit. Bokade 1 natt på Doubletree för att hämta mina väskor sedan 14 dagar på Mercure för det var billigt och jag hade ingen status. Efter 3 dagar frågade de efter den gröna koden i telefonen vilket jag visst hade. Jag fick mail från Pullman att där fick jag inte checka in om jag inte varit i Kina i 15 dagar vilket jag klarade precis.
Så nu har jag ACCOR och Hilton Diamant och Bonvoy Platinum Elite efter statusmatchning.
  1. :pHur många flygningar har du gjort? 26
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 30930
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa,Air China,Singapore Airlines,Garuda Indonesia,Malindo Airlines,EVA AIR,China Southern,Hainan Airlines,Shanghai Airlines,Juneyao Airlines,Xiamen Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? Peking Daxing (PKX) och Sanya (SYX)
  5. Nya flygbolag testade under året? Malindo Airlines,Hainan Airlines,China Southern,Xiamen Airlines,Juneyao Airlinnes
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 360:p 218 Accor,15 Bonvoy,2 Utan kedja, 125 Hilton
  8. Bästa hotellvistelse? Fairmont Piece Hotel Shanghai var dyrast iallafall
  9. Sämsta hotellvistelse? Courtyard Shanghai International Tourism and Resort zone var inget vidare men ligger ganska nära Pudong flygplatsen
  10. Bästa reseminnet? Lufthansa Första klass på betald biljett
  11. Sämsta reseminnet? Alla inställda resor
  12. Största överraskningen? Folktomt på flygplatsen i Taipei 6 mars. Jag var ensam i Business kaninen på en EVA Air B777-300ER till Pudong
  13. Annat "första gången" under året? Rekordlänge borta från Sverige. Jobba på distans från Bali i 4 veckor var bra. Limo från Oslo till Gardemoen.
  14. Mål för 2021? Att besöka Göteborg
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Betald första klass biljett från Oslo till Shanghai för 36000. Returen bilen ju inställd.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Inte mycket i år. Bra tips som vanligt.
  2. Bästa loungen? FCL München.
  3. Sämsta loungen? VIP loungen på Shanghai Hongqiao då man flyger Juneyao Business.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Åka hem
  2. Bokade resor som fått ställas in? Retur Shanghai-Oslo 23 April, Bali-Shanghai och Shanghai-Bali bonusresor.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Hållt mig i Kina. Har flygit rätt mycket här
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Sanya på Hainan
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Stannat i Kina
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Bali och Göteborg
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Hem

  9. Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

nissefalk

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 5
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 8,244
  3. Vilka flygbolag har du flugit? American Airlines, KLM
  4. Nya flygplatser besökta under året? 0
  5. Nya flygbolag testade under året? 0
  6. Nya besökta länder? 4
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 2
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Amsterdam Airport
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen
  10. Bästa reseminnet? Kryssning genom Panamakanalen från Miami till Los Angeles precis innan alla kryssningar ställdes in i Mars
  11. Sämsta reseminnet? Inget
  12. Största överraskningen? Mexico, Puerto Vallarta
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2021? Komma till Tokyo och att återvända till Arizona för vintergolf nästa vinter
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Den flygande holländaren reserapport
  2. Bästa loungen? AA Miami
  3. Sämsta loungen? Ingen
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tokyo
  2. Bokade resor som fått ställas in? Sydney i Business med 3 olika bolag, Chicago med SAS mile run, Tokyo
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Stannat hemma
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Inget nytt
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Inget
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Ja, nedgraderat en del kreditkort
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Flyga
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Tokyo
Minsta antal flygningar och minst flugna Miles på över 30 år....hoppas vaccinet fungerar så vi kan komma tillbaka till något sånär normala tider, enda positiva är ju att det inte gått åt så mycket pengar på flygbiljetter så det finns en del att ta av för 2021 och framåt
 

Martin_S

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 6
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 12205
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 11
  8. Bästa hotellvistelse? Ingen som sticker ut
  9. Sämsta hotellvistelse? Hilton Slussen. Dålig service, kass ljudisolering och rörig frukost
  10. Bästa reseminnet? -
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? -
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2021? Komma iväg utanför europa en gång
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020?

Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse?
  2. Bästa loungen? United Polaris LAX
  3. Sämsta loungen? SAS T4

Covid-19 frågor:

  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Taipei
  2. Bokade resor som fått ställas in? Taipei, Bryssel, Singapore, milagerun till HAM och Florida
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? -
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? -
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? -
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Resa
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? -
 

gnisten

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 4
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 2222
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? 0
  5. Nya flygbolag testade under året? 0
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 4
  8. Bästa hotellvistelse? IC Berlin
  9. Sämsta hotellvistelse? -
  10. Bästa reseminnet? -
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? -
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2021? Att kunna resa igen, speciellt till familjen i Dallas
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? -
  2. Bästa loungen? -
  3. Sämsta loungen? -
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Bali, Dallas, Tokyo, Bangkok
  2. Bokade resor som fått ställas in? Dallas x2, Milano, Heraklion,
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? ingenting alls, bara hemma
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? -
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? -
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Den fria rörligheten
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Dallas, alltid prioritet då dotter och barnbarn finns där.
 

011430121

Medlem
Året startade med flygning redan den 2 januari en resa till MUC, sedan var det rätt många resor under januari och februari för att säkra EBD och BA Gould, helt onödiga resor eftersom jag skulle fått behålla mina statusar ändå.
Den numera traditions USA vinterresan med @fcx gick till IAD och hem från EWR med en oförglömlig tågresa mellan Washington och New York
Den sista flygresan innan pandemin slog till i Europa var den 25 februari hem från SFO första resan efter den var 28 juli till MUC med @IPC_Mataveri och @Tommy vi bokade 25 minuter efter att Frau Angela Merkel hade öppnat för Svenskar att få komma in i Tyskland
Två inrikesresor MMX och SFT under året.

  1. Hur många flygningar har du gjort? 36 legg
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? minst 53 000 tror jag
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, LX, BA, AA, EVA AIR, IB, OS
  4. Nya flygplatser besökta under året? TPE
  5. Nya flygbolag testade under året? EVA AIR om/när pandemin tillåter skall jag boka fler resor med dem.
  6. Nya besökta länder? Taiwan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 19 på Hilton, 17 på Scandic (4 privata i somras) , 3 på Clarion (kommer att bli 5) samt 4 övriga.
  8. Bästa hotellvistelse? Ett hotell i Luzern som jag inte minns namnet på, fick en takterrass med en fantastisk utsikt över staden och alperna
  9. Sämsta hotellvistelse?-
  10. Bästa reseminnet? Resan med EVA AIR i C
  11. Sämsta reseminnet?
  12. Största överraskningen? Eva AIR
  13. Annat "första gången" under året? Köpte månadskort på SL, ren förlust affär
  14. Mål för 2021? Vänta in myndigheternas beslut att jag får resa även utan för EU
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Tipset från fcx och GOTATH om EVA AIR
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Alla "gala" reserapporter samt att det händer något varje dag som intresserar mig, att jag saknade BC sååå mycket att jag återkom efter 90 dagars efter själv vald tystnad, det var nog värre än den värsta karantän vistelse man kan uppleva.
  2. Bästa loungen? UA Polaris på EWR, samt AA first på JFK, Qantas på terminal 3 LHR
  3. Sämsta loungen? Finns inga, alla lounger är som oaser för mig mot flygplatsbruset i terminalerna
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Till Hawaii med UA, Peking 2 ggr, Tokyo, samt nu i januari skulle jag och @fcx åkt till Boston med SAS A321 samt alla som blev ändrade till 737-700
  2. Bokade resor som fått ställas in? Ett 15 tal, plus många som var planerade men som ej bokades.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? som vanligt Semesterhus i Danmark, Höga kusten, Östergötland, Småland
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Hilton Slussen har givit många nätter till en billig peng för att få poäng nätter.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jag skäms, har följt en dokusåpa på TV4 samt en serie på Netflex, jag som bara ser nyheterna och sport i vanliga fall (snälla låt detta stanna mellan oss, och fråga inte vilka program det är.)
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin?
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Friheten att kunna resa, samt träffarna på Made in Sweden och självklart BCN resan med BC
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Till Nyköping som även planeras inför julen.
map
 

Non-stop

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 5
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 1257
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? OSL, HAM
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 13
  8. Bästa hotellvistelse? Avalon, Göteborg
  9. Sämsta hotellvistelse? Comfort Hotel Norrköping
  10. Bästa reseminnet? Kolmårdens djurpark med familj och vänner, skinande sol och ganska få andra besökare.
  11. Sämsta reseminnet? Alla inställda resor
  12. Största överraskningen? Hur mycket reseproblem pandemin skulle ställa till med, och att den inte är över än
  13. Annat "första gången" under året? Milage run
  14. Mål för 2021? Behålla EBG
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Reserapporterna och alla tips och råd.
  2. Bästa loungen? Senator HAM
  3. Sämsta loungen? SAS Guld ARN, ingen större skillnad mellan bästa och sämsta här.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Singapore
  2. Bokade resor som fått ställas in? Helsingfors, 2x Bryssel, Budapest, Chicago, Singapore, Tokyo med first First
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Weekendresor i Sverige med hyrbil
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? -
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att med hyfsad säkerhet veta att planerade resor blir av
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Singapore eller återbesök i Tokyo
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 27 fram till den 7 mars, efter det 0.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 22461
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ca 25
  8. Bästa hotellvistelse? The Madison, Washington DC
  9. Sämsta hotellvistelse? Långholmen konferens. Inte speciellt dåligt men blev bara fyra olika hotell i år och Hilton Slussen och Radisson Tromsö var bättre.
  10. Bästa reseminnet? Tromsö under tidig januari, alltid en fantastisk upplevelse.
  11. Sämsta reseminnet? Inget som sticker ut.
  12. Största överraskningen? Hur mycket jag uppskattade en (nästan) splitterny A350.
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2021? Resa!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Som någon skrev tidigare: 'Den flygande Holländaren-tråden'!
  2. Bästa loungen? SAS Gold, Oslo-Gardemoen (tragiskt nog).
  3. Sämsta loungen? SAS Café lounge, Tromsö. Inget fika!
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tokyo, så fort eländet släpper.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Austin, New York, Seattle, Bangkok, London, Bryssel x 6 samt ett otal inrikes.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? I närområdet, passat på att turista 'hemma'.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Att det faktiskt finns en uppsjö av upplevelser i närheten.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? -
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Flygresor och att upptäcka nya städer.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Tokyo enligt ovan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen