Senaste nytt

Försäkring hyrbil (självriskeliminering)

pswe

Medlem
Jag testade att slänga in ett claim till insurance4carhire. Gick väldigt smidigt att ladda upp efterfrågade dokument och skapa ett claim. Skulle gissa att det gick på under 10 minuter. Efter två dagar fick jag svar från insurance4carhire att de ersätter kostnaden och att pengarna betalas ut inom 10 dagar. Mycket smidigt och bra skött! Nöjd kund och kommer definitivt att fortsätta med denna försäkring.
Tack! Värdefullt med återkoppling.
 

sbbn017

Medlem
Riksförbundet M Sverige (tidigare Motormännen) har nåt som heter "Hyrbil utomlands"
Från den 1 oktober 2018 ingår Hyrbil utomlands i ditt medlemskap. Det innebär att vi täcker kostnaden för din betalda självrisk, upp till 10 000 kr per år, vid en större skada eller stöld när du hyr bil utomlands från en auktoriserad utnhyrningsfirma.
Det gäller för alla personer, även i åldern 18–24 år förutsatt att de får hyra bil på platsen.
Vad innebär självriskreducering för hyrbil utomlands? - Riksförbundet M Sverige

Jag vet inte om den förmånen har nämnts tidigare här i tråden eller om det ens är en bra förmån.
Finns många andra reserelaterade rabatter och förmåner kopplade till medlemskapet också.
 

pswe

Medlem
Riksförbundet M Sverige (tidigare Motormännen) har nåt som heter "Hyrbil utomlands"

Vad innebär självriskreducering för hyrbil utomlands? - Riksförbundet M Sverige

Jag vet inte om den förmånen har nämnts tidigare här i tråden eller om det ens är en bra förmån.
Finns många andra reserelaterade rabatter och förmåner kopplade till medlemskapet också.
Den är endast för hyror utomlands, vilket ofta kan ordnas via en bra hemförsäkring eller många kreditkort.
Frågan är var man skaffar bäst skydd inrikes och då även vid hyror på hemorten.
 

NotRyan

Medlem
Den är endast för hyror utomlands, vilket ofta kan ordnas via en bra hemförsäkring eller många kreditkort.
Frågan är var man skaffar bäst skydd inrikes och då även vid hyror på hemorten.
Handelsbanken Platinum. Bra hyrbilsförsäkring även på hemorten, samt att Priority Pass ingår.
 

pswe

Medlem
insurance4carhire har sedan 1 december slutat erbjuda sin försäkring för personer som bor utanför UK&Isle of man.
Var ska man vända sig nu?
Har inte blivit informerad av insurance4carhire kring detta än, men anar att det kommer när min försäkring ska förnyas om någon månad.
Sökte lite efter alternativ, detta dök upp. Hittar inga uppenbara brister och verkar fått relativt goda reviews för vad det är värt.
Worldwide Travel Insurance - Problem moving forward
Någon som använt eller känner till?
 
Har inte blivit informerad av insurance4carhire kring detta än, men anar att det kommer när min försäkring ska förnyas om någon månad.
Sökte lite efter alternativ, detta dök upp. Hittar inga uppenbara brister och verkar fått relativt goda reviews för vad det är värt.
Worldwide Travel Insurance - Problem moving forward
Någon som använt eller känner till?

FAQs: Car Hire Excess Insurance | insurance4carhire

Där under Policy-specific questions står det
- Will my insurance4carhire policy be valid after 1 januari 2021?
Non-UK residents – if you already have a policy with insurance4carhire, your current policy won’t be affected. However, we will be unable to invite your policy for renewal when it is due.
 

airac

Medlem
Har inte blivit informerad av insurance4carhire kring detta än, men anar att det kommer när min försäkring ska förnyas om någon månad.
Sökte lite efter alternativ, detta dök upp. Hittar inga uppenbara brister och verkar fått relativt goda reviews för vad det är värt.
Worldwide Travel Insurance - Problem moving forward
Någon som använt eller känner till?
Skickade en fråga igår, och fick bra svar, se nedan. Det verkar vara ett alternativ., jag har inte hittat något annat än.
--- fråga ---
Your competitor insurance4carhire will no longer provide renewal of my coverage next year due to Brexit.
  1. Do you currently expect to sign new customers in the EEA after January 1st?
  2. I would be interested in the yearly deluxe coverage; do you offer an option to cover rental agreements in my wife’s name as well or would she need her own policy?
---- svar ---
Hi

Thank you for your enquiry. Yes we are continuing the policy as it is. The policy can be taken out as a couple with both people listed as lead driver therefore you would both be able to hire in your own names as long as only one vehicle is rented at any one time. You would also be coverd as additional driver on each other’s rentals as long as you are named on the rental agreement. If you need to hire a car at the same time then you would need to take a separate policy for one of the vehicles


Car Hire Insurance from Worldwide Insure


Regards


Jean


worldwideinsure.com

travel insurance – car hire excess insurance

The Business Centre, 1-7 Commercial Road, Paddock Wood, Tonbridge TN12 6YT

Email: sales@worldwideinsure.com
 

pswe

Medlem
Skickade en fråga igår, och fick bra svar, se nedan. Det verkar vara ett alternativ., jag har inte hittat något annat än.
--- fråga ---
Your competitor insurance4carhire will no longer provide renewal of my coverage next year due to Brexit.
  1. Do you currently expect to sign new customers in the EEA after January 1st?
  2. I would be interested in the yearly deluxe coverage; do you offer an option to cover rental agreements in my wife’s name as well or would she need her own policy?
---- svar ---
Hi

Thank you for your enquiry. Yes we are continuing the policy as it is. The policy can be taken out as a couple with both people listed as lead driver therefore you would both be able to hire in your own names as long as only one vehicle is rented at any one time. You would also be coverd as additional driver on each other’s rentals as long as you are named on the rental agreement. If you need to hire a car at the same time then you would need to take a separate policy for one of the vehicles


Car Hire Insurance from Worldwide Insure


Regards


Jean


worldwideinsure.com

travel insurance – car hire excess insurance

The Business Centre, 1-7 Commercial Road, Paddock Wood, Tonbridge TN12 6YT

Email: sales@worldwideinsure.com

Snyggt! tack för info.
Har årsförfall i slutet av februari, blir att teckna via denna då om nuvarande står fast vid att lämna marknaden.
 
Toppen