Senaste nytt

Försäkring hyrbil (självriskeliminering)

johan_fbg

Medlem
Någon som har erfarenhet från mer än en claim per år hos I4CH? Jag försöker rapportera min andra claim för i år men när jag loggar in på Claims Portal Login kommer jag bara till min gamla claim - som redan är godkänd och utbetald. Verkar inte finnas något ställe att lägga till en ny claim.
 

Kaik

Medlem
Någon som har erfarenhet från mer än en claim per år hos I4CH? Jag försöker rapportera min andra claim för i år men när jag loggar in på Claims Portal Login kommer jag bara till min gamla claim - som redan är godkänd och utbetald. Verkar inte finnas något ställe att lägga till en ny claim.
Kontakta kundtjänst, du får en pdf att fylla in och skicka tillbaka per Mail. Fungerar utmärkt
 

Samosaguas

Medlem
Jag har en hyrbildförsäkring via insurance4carhire. Har nu råkat ut för att Avis påstår att jag fått ett stenskott på en hyrbil för ett tag sedan och lagt till en kostnad på 520 kronor på min hyra. Jag upptäckte dock inget stenskott under hyran så det hela känns tveksamt (men det är en annan historia). Min undrar är dock insurance4carhire täcker denna kostnad och isf vilka dokument måste jag få från Avis för att göra ett claim? Någon som har erfarenhet och kan hjälpa till?
 

Berglund

Medlem
Är det värt det? Är inte det här ett för litet belopp, som kanske understiger självrisken? Är det verkligen värt tiden och kraften?
 

Myllys35

Medlem
Bra poäng. Mycket tveksamt om det är värt det...

I första hand skulle jag bestrida kravet om de inte kan lägga fram något underlag för bedömningen att skadan inträffat under den tid du haft bilen.

I andra hand så är jag rätt säker på att försäkringen täcker skador för lägre belopp som inte når upp till självrisken specifikt vid t.ex. glasskador. Kolla i villkoren, där framgår även hur du anmäler skadan. Du kan också slå dem en signal om det känns lättare. Jag tror inte att du behöver lägga särskilt mycket tid på detta och då är det kanske värt besväret. :)
 

pswe

Medlem
Lyckligtvis ingen egen erfarenhet, men se nedan från vilkorens svenska översättning. Försäkringen täcker kostnaden och innehåller ingen självrisk.

Om Du är ansvarig för Sakskada på Hyresfordonets
fönster, däck och hjul, lyktor, underrede och tak.
Vi kommer att ersätta Dig med kostnaden för de
avgifter eller reparationskostnader som Du måste
betala enligt villkoren i Hyresavtalet.
 

Kajsan

Medlem
Jag har en hyrbildförsäkring via insurance4carhire. Har nu råkat ut för att Avis påstår att jag fått ett stenskott på en hyrbil för ett tag sedan och lagt till en kostnad på 520 kronor på min hyra. Jag upptäckte dock inget stenskott under hyran så det hela känns tveksamt (men det är en annan historia). Min undrar är dock insurance4carhire täcker denna kostnad och isf vilka dokument måste jag få från Avis för att göra ett claim? Någon som har erfarenhet och kan hjälpa till?
Hertz har bland annat fått ta bort krav på skada vid stenskott på t.ex. free rider. Diskuterats tidigare här under "Oskäligt avtalsvillkor vid biluthyrning..." Biluthyrarna måste ändra villkor | Konsumentverket
 

Samosaguas

Medlem
Jag har en hyrbildförsäkring via insurance4carhire. Har nu råkat ut för att Avis påstår att jag fått ett stenskott på en hyrbil för ett tag sedan och lagt till en kostnad på 520 kronor på min hyra. Jag upptäckte dock inget stenskott under hyran så det hela känns tveksamt (men det är en annan historia). Min undrar är dock insurance4carhire täcker denna kostnad och isf vilka dokument måste jag få från Avis för att göra ett claim? Någon som har erfarenhet och kan hjälpa till?
Jag testade att slänga in ett claim till insurance4carhire. Gick väldigt smidigt att ladda upp efterfrågade dokument och skapa ett claim. Skulle gissa att det gick på under 10 minuter. Efter två dagar fick jag svar från insurance4carhire att de ersätter kostnaden och att pengarna betalas ut inom 10 dagar. Mycket smidigt och bra skött! Nöjd kund och kommer definitivt att fortsätta med denna försäkring.
 
Jag testade att slänga in ett claim till insurance4carhire. Gick väldigt smidigt att ladda upp efterfrågade dokument och skapa ett claim. Skulle gissa att det gick på under 10 minuter. Efter två dagar fick jag svar från insurance4carhire att de ersätter kostnaden och att pengarna betalas ut inom 10 dagar. Mycket smidigt och bra skött! Nöjd kund och kommer definitivt att fortsätta med denna försäkring.

tack för uppdatering! har än så länge inte behövt använda min, men bra att veta att de sköter det smidigt när dagen väl kommer
 
Toppen