Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

ekf

Medlem
Hade man inte slutat med detta?
Var vad macken sa till mig. Så jag har inte dragit kort på gud vet hur länge
Tidigare kunde man dra sitt eurobonuskort innan man drog sitt amex*, och fick då poäng från två håll (1/2p per liter, samt för spend).

Ett tag kunde man dessutom regga sitt amex* för att få 1/2p per liter utan att dra sitt eurobonuskort, då kunde man trippeldippa.. dvs få poäng för att man dragit eurobonuskortet, för att man reggat amex* hos preem samt för spend. Detta var nog lite oavsiktligt...

Numera har de skippat att man kan dra eurobonuskortet mig veterligen, det har inte fungerat de senaste (sporadiska) försöken som jag gjort.

* amex eller valfritt poänggivande kreditkort
 

Valley

Medlem
Tidigare kunde man dra sitt eurobonuskort innan man drog sitt amex*, och fick då poäng från två håll (1/2p per liter, samt för spend).

Ett tag kunde man dessutom regga sitt amex* för att få 1/2p per liter utan att dra sitt eurobonuskort, då kunde man trippeldippa.. dvs få poäng för att man dragit eurobonuskortet, för att man reggat amex* hos preem samt för spend. Detta var nog lite oavsiktligt...

Numera har de skippat att man kan dra eurobonuskortet mig veterligen, det har inte fungerat de senaste (sporadiska) försöken som jag gjort.

* amex eller valfritt poänggivande kreditkort

Nu ser jag att det i princip står att jag får välja. ".....få din Preemrabatt som SAS Eurobonus istället.........."
Då tjänar jag mera på min rabatt.
 
Tack för svaret Magnus. Vad det nåt specifikt du gjorde för att öppna upp curve för tankning?
Tror förresten bara det ska gälla obemannade så insåg att jag aldrig testat det då den är bemannad som jag tankar på men som sagt enligt flera andra så ska det vara spärrat av Curve. De har löst det genom att kontakta deras kundtjänst så rekommenderar det.
 
Då är något fel på mitt konto jag får dubbla poäng bara inte den vanliga kickbacken. 25 eurobonus per 100 kr :( konstigt bara med preem
Var får du dubbla. Hänger inte riktigt med. Tankar du med Amex bör du ju få 10/15/20p per 100kr beroende på kort o det ser du ju i Amexappen. Poängen från Preem med 1 eller 2p per liter kommer direkt till EB så det ser du i t.ex. SAS appen precis som ett köp via shoppingportalen.
 

Renato

Medlem
Var får du dubbla. Hänger inte riktigt med. Tankar du med Amex bör du ju få 10/15/20p per 100kr beroende på kort o det ser du ju i Amexappen. Poängen från Preem med 1 eller 2p per liter kommer direkt till EB så det ser du i t.ex. SAS appen precis som ett köp via shoppingportalen.


Jag kanske var otydlig, sorry. Jag betalar med mitt sas mastercard premium card. Inte amex. Då får man som standard 25p per 100 kr. Sen har de kampanj på att man får 2 eurobonus vid varje liter. Eller har jag blandad ihop något?
 
MC Premium ger 15p per 100kr, inte 25 O ja den andra med 2p per liter finns med. Det jag inte hängde med på var vad du fick dubbelt o vad som var konstigt, kan inte säga att jag gör det nu heller
 

ekf

Medlem
Jag kanske var otydlig, sorry. Jag betalar med mitt sas mastercard premium card. Inte amex. Då får man som standard 25p per 100 kr. Sen har de kampanj på att man får 2 eurobonus vid varje liter. Eller har jag blandad ihop något?
För att få 1 (resp 2) poäng/liter så måste du registrera ditt kreditkort hos Preem på nedan sida, därefter kommer de poängen att betalas ut direkt till ditt Eurobonuskonto någon dag efter tankning. Detta är inte en kampanj, utan något som funnits i flera år (om än i lite olika skepnad).

Anslut ditt bankkort - Preem.se
 
Toppen