Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

ulagun

Medlem
Inställd flight FAO-CPH 15/3.
Då inget hände kontaktade jag guldsupporten mitten september. Fick vänligt svar att de skulle skynda på processen.
Första november, ny kontakt med konstaterande att inget hänt och ifrågasatte "påskyndandet" samt att tålamodet nu var slut.
Nytt vänligt svar och ytterligare löfte om påskyndande.
Och tydligen är undrens tid inte förbi. Nu kom mejl om refund.
Tog bara 7 1/2 månad.
 

taxvalp

Medlem
Väntar på flera återbetalningar från SAS och tänkte i dag eskalera den mest ekonomiskt betungande till Amex. Resan inställd i april men betalades redan juni 2019 och enligt Amex chatt är det då försent att inleda ett ärende. Har tittat som hastigast i konsumentkreditlagen men ser inget om detta. Någon med erfarenhet?

Lite trist att Amex, som annars har ypperlig kundservice, först försöker gång på gång att hänvisa till SAS (som fått chansen x flera) och sedan säger att man ska kontakta dem snarast möjligt om man vill bestrida en betalning. Moment 22...
 

palmen

Moderator
Kors i taket, 2 av 3 avbokningar har jag nu fått mail om att de ska återbetalas.
Den tredje som var en award finns inte när man söker på hemsidan men kundtjänst säger att den ligger uppe (vet inte om man vågar tro på det).
 

Resetokig

Medlem
Kors i taket, 2 av 3 avbokningar har jag nu fått mail om att de ska återbetalas.
Den tredje som var en award finns inte när man söker på hemsidan men kundtjänst säger att den ligger uppe (vet inte om man vågar tro på det).
Har ett likadant case som dig gällande försvunnen refund för award. Kontaktade SAS via messenger som sa att de inte visste varför jag fick det meddelandet och att ärendet ligger i kön. Det märkliga är att den var sökbar för två veckor sen.
 

Mr Basic

Medlem
Då så, bara SAS kvar....
Inga stora pengar utan endast skatter/avgifter för 2x award (1 SAS och 1 *A), båda ligger som ”pågående”.
Fått återbetalning av samtliga andra aktörer (Aer Lingus, Transavia, Aegean, Amtrak m fl). Amtrak sticker ut som klart bäst i klassen, så fort tåget ställdes in betalades pengarna tillbaka utan att det krävdes ngn insats från undertecknad.
 

palmen

Moderator
Amtrak sticker ut som klart bäst i klassen, så fort tåget ställdes in betalades pengarna tillbaka utan att det krävdes ngn insats från undertecknad.
Det där är så snyggt, finns andra tågaktörer som gör lika dant som jag varit i kontakt med.
Som kund blir man väldigt nöjd när man får tillbaka pengar utan att begära det, och företaget behöver inte hantera något manuellt vilket man sparar stora pengar på. Här finns det mycket att vinna på kundnöjdhet.
 
Toppen