Senaste nytt

Förmåner vid köp SAS aktier

M.K

Medlem
Roligt att SAS äntligen ger lite fler incitament att faktiskt äga aktier. Jag har så länge jag kan minnas haft en depå med 2000 aktier just för eventuella förmåner. Jag kan räkna antalet bokningar med rabatt på min ena hands fingrar.

Jag körde mina teckningsrätter och med lite flyt kanske jag kan sälja ner mig till den nya nivån 4000st med vinst. Kul litet bet! Lite motsägande då jag sålde av allt annat reserelaterat tidigt i år och också rekommenderade det här på BC. Det lär dock bli häftig volla framöver!

Lätt värt den lilla kostnaden att ha minimumnivån för möjlig första tjing på F&F. LTG har jag ju redan.
 
Last edited:

HMJ

Medlem
Jag har ca 1000.0000 km dasspapper kvar sedan hamstringen i mars/april. Någon som vill ha tr på detta? Förmånen, dom första 1000 km får det på rulle, övriga km tecknas på löpmeter... Pappret förvaras väldigt nära öppna brasan så kan inte garantera att det finns kvar när det är dags att lösa in...

Tänk på vad ni gör :)
 

mha321

Medlem
Min killgissning är att det redan finns betydligt fler än 250 personer i hela norden som äger mer än 100 000 aktier i sas nu efter utspädningen.

Det finns ju också (jag vet, hädelse!) folk som faktiskt äger SAS-aktier och inte är ett dugg intresserade av att använda dem för att få guldkort. Antingen för att de redan har ett guldkort, eller helt enkelt för att se ser SAS som en investering och inte är ute och flyger själva...

Skulle tro att de flesta som köper stora mängder teckningsrätter spekulerar i att kursen kommer att vara > 1.16, de säljer nog aktierna så snabbt som de bara kan.
Säkerligen -- det är ju så det brukar hända. Utifrån det är det stor sannolikhet att kursen konvergerar mot 1.16 i hög takt direkt efter släppet. Sedan återstår ju att se vad som händer när det trycket har släppt.
 

gdaily

Medlem
Jag köpte faktiskt 100.000 danska teckningsrätter idag, för det facila priset av 56 kr (totalt). Troligen kommer jag låta de förfalla, den Big Mac:en har jag råd att "vaska" men jag ger mig själv över natten att faktiskt fundera om jag ska köpa aktierna eller ej (troligen ej).
 

Tomas E

Medlem
Kanske dum fråga och som inte hör hemma här, men just nu kan man köpa 100.000st danska SAS TR för ca 57kr. Varför skulle man då vilja köpa 100.000st svenska SAS TR för ca 6600kr? Jag skummade igenom villkoren och det verkar ju vara lika villkor för samtliga TR i Norge, Sverige, Danmark. Eller är det så att det är "försent" att omvandla de danska SAS TR till BTA nu?
Enklare att handla på svenska marknaden för många? Okunskap om kursskillnaden? Spelar inte så stor roll bredvid de 116 000 kr som det sedan kostar att utnyttja teckningsrätterna?
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen