Senaste nytt

Malmö-Luleå med en Hertz Freerider

Skogi

Medlem
Nu i Gävle!

Stockholm-Gävle
Flickvännen är tillbaka bakom ratten och jag bakom spakarna här på BC! Vi beslöt oss för att tanka i Gävle. Kanske hade vi klarat oss till Söderhamn, men det hade varit knappt. Vore lagom kul att bli ståendes längsmed E4:an en onsdagnatt.

Åter till bränsleberäkningen, Vi har slagit fast att XC40:n klarar Malmö-Gävle med en kort sightseeing tur i Stockholm på en tank. Kan vara en bra måttstock för er som planerar något liknande i framtiden. I Gävle tankade vi för ca. 600 kr, något som förhoppningsvis tar oss hela vägen till Luleå!
 

Attachments

  • 20200903_001344.jpg
    20200903_001344.jpg
    32,2 KB · Visningar: 514
  • 20200903_001228.jpg
    20200903_001228.jpg
    51,3 KB · Visningar: 522

Myllys35

Medlem
Härligt initiativ! Kul med en lite annorlunda reserapport nu när det fortfarande är begränsat med flygningar.

Nästan värt att vaka för att följa detta! :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mr Basic

Medlem
Underhållande och vansinnigt på samma gång! :D
Tack för att ni delar med er. Kör försiktigt.

Edit. Har ni passerat ”Glada Hudik”?
 

Skogi

Medlem
Underhållande och vansinnigt på samma gång! :D
Tack för att ni delar med er. Kör försiktigt.

Edit. Har ni passerat ”Glada Hudik”?

Jag kan bekräfta att vi har passerat "Glada Hudik"! Befinner oss just nu på en mack utanför Timrå! Dags för byte av förare och det är jag själv som sitter bakom ratten. Blir nog de tre värsta timmarna av mitt liv. Susar dock inte mer än 8 turer MMX-Arlanda på en dag.
 

Skogi

Medlem
Just nu i Örnsköldsvik!

Timrå-Örnsköldsvik

Mycket disigt. Knappt så att man såg vart man körde. Lyckligtvis var XC40:ns Pilot Assist mer på hugget än jag själv. Tjejen sov hela sträckan, och tur var väl det, annars hade hon nog ifrågasatt min lämplighet som förare. :oops:

Bilden är tagen från Högakustenbron. Man ser varken mötande trafik eller några demonstrerande älgar..
 

Attachments

  • 20200903_034432.jpg
    20200903_034432.jpg
    23,3 KB · Visningar: 497
Toppen