Senaste nytt

Malmö-Luleå med en Hertz Freerider

Skogi

Medlem
På måndagar brukar jag ofta surfa in på hertzfreerider.se och kika vilka resor som finns tillgängliga, trots att jag sällan har möjlighet att åka på dem. Kanske är det barnet inom mig som tycker att det är så sjukt kul att pyssla ihop freeriderresor just eftersom det krävs en hel del kreativitet för att ta sig någonstans.

När jag i veckan såg en XC40 mellan Malmö-Luleå kunde jag inte hålla mig.

-Älskling, vi drar!
-Vart?
-Luleå!!! Bara över dagen!
-Men...
-Jag har redan bokat!

Och här sitter vi, i en bil som ska ta oss på tur genom vårat avlånga land.

Dagen började med att vi kl. 14:30 plockade ut bilen från kontoret i Malmö. Personalen kunde knappt hålla minen när vi vandrade in genom dörren och berättade att det var vi som hade nappat på betet. Hur som helst fick vi varsinn klapp på axeln och ett lycka till!

Malmö-Helsingborg
Bo Kaspers "I samma bil" går på repeat. Vädret är tråkigt men humöret är på topp. Inget kan stoppa oss nu!
 

Attachments

  • 20200902_142500.jpg
    20200902_142500.jpg
    94,7 KB · Visningar: 664
  • 20200902_151235.jpg
    20200902_151235.jpg
    44,7 KB · Visningar: 674

Palazzi

Medlem
:eek::D Så 16.30min (17 dörr till dörr?) och 20 timmar till godo?

Kör ni skift och ett par kisspauser? :)
En eloge till dig för att du delar med dig av alla galna upptåg, ock kanske en ännu större eloge till partnern som hakade på ;)
Min respektive hade nog tagit ut skilsmässa :p

Ska bli spännande att följa :)
 

Morgan

Medlem
:eek::D Så 16.30min (17 dörr till dörr?) och 20 timmar till godo?

Kör ni skift och ett par kisspauser? :)
En eloge till dig för att du delar med dig av alla galna upptåg, ock kanske en ännu större eloge till partnern som hakade på ;)
Min respektive hade nog tagit ut skilsmässa :p

Ska bli spännande att följa :)

Blir lite Gumball 3000 det här. vi går ut och kikar längs vägen och står med flaggor i hopp om att få se en XC40 i 3 sekunder i höjd med Kungens kurva :D
 
Last edited:

Skogi

Medlem
Finns en Focus från Luleå till Östersund, försök att ta er tillbaka utan flyg :D

(alternativt försök ta dig till Sundsvall, sen kan ni åka skåpbil till Helsingborg, eller XC40 Sundsvall-Halmstad)

Planen är att försöka ta sig hem med i största mån freerider. Ska bli spännande att se om det rent av är möjligt.

:eek::D Så 16.30min (17 dörr till dörr?) och 20 timmar till godo?

Kör ni skift och ett par kisspauser? :)
En eloge till dig för att du delar med dig av alla galna upptåg, ock kanske en ännu större eloge till partnern som hakade på ;)
Min respektive hade nog tagit ut skilsmässa :p

Ska bli spännande att följa :)

Vi försöker att åtminstone köra i fyra timmars skift, och stannar endast för att äta, gå på toa, och givetvis för att ta fräcka bilder till BC. Lyckades övertyga henne med att vi skulle stanna en stund vid Höga Kusten. Men det hon inte vet än är att vi kommer att vara vid Höga Kusten klockan ca. 03 i natt.:)

Blir lite Gumball 3000 det här. vi går ut och kikar längs vägen och står med flaggor i hopp om att få se en XC40 i 3 sekunder i höjd med Kungens kurva :D

Definivit läge att dela ut live-positionen via någon app och posta länken här!

Förväntar mig stort BC-pådrag med flaggor och blåbärssoppa när vi passerar Stockholm!

Just nu i Jönköping

Helsingborg-Jönköping

Extremt toalettbehov, duggregnet gjorde det inte bättre. Övervägde PET-flaskan. :confused:
 

Tonton

Medlem
haha! Jag har tänkt liknande några gånger när det har kommit Linköping- Luleå/Umeå men aldrig kommit längre. Hatten av! #ForzaSkogi
 
Toppen