Senaste nytt

Bokningar med Hertz Freerider

Jonas C

Medlem
Freerider är fortfarande ingen biluthyrning i ordets rätta bemärkelse.
Jag anser att dina freerider-poster får inläggen som behandlar trådens verkliga ämne att drunkna.
Kanske du kan starta en ny tråd om dina erfarenheter av Freerider istället?
Det är väl en tolkningsfråga. Hade det räknats som en bilhyra om självaste hyran kostat 1kr? Om än en hyra med restriktioner.
 

Nemo

Medlem
Det är väl en tolkningsfråga. Hade det räknats som en bilhyra om självaste hyran kostat 1kr? Om än en hyra med restriktioner.
Jag tycker att dina Hertz Freerider förtjänar en egen post. De är intressanta och är inom forumets sfär. Hertz Mystery Vehicle har en egen tråd, vad sägs om att starta en Hertz Freerider?
PS. Hade det varit en bilhyra, om så på 1 krona, så hade du inte behövt betala extra för självriskeliminering, isåfall hade ju kort/hem-hemförsäkring täckt det. DS.
Jämför Hertz Mystery Vehicle | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Det är väl en tolkningsfråga. Hade det räknats som en bilhyra om självaste hyran kostat 1kr? Om än en hyra med restriktioner.

Det är allt annat än en tolkningsfråga.
Får du Eurobonuspoäng när du kör en FR-bil?
Räknas varje tillfälle som en hyra och är statusgrundande i Hertz bonusprogram?

För att ta ett liknande exempel som ditt:
Har du en kompis som ber dig köra dennes C30 från stad A till stad B (utan ersättning), räknar du då det som en bilhyra?
Och om polaren kommer på att det var hans V90 som behöver flyttas istället, ser du det då som en uppgradering?
 
Skakar liv i den här gamla tråden...

Vad har ni för erfarenhet när det står "personbil" istället för V90, XC40 osv.?

Min erfarenhet är att det i två av två fall har rört sig om Toyota Auris.
Man kan hålla sig för skratt när man sträck-kör 50 mil i en sån.

Så...

Vad har ni fått för bil när ni inte vetat vid bokningstillfället?
 

Skogi

Medlem
Ponera att någon, alltså en riktig fullblodsgalning med alldeles för mycket resabstines och fritid har bokat en freerider mellan Malmö-Luleå. En resa på 20 timmar och 1500 kilometer.

Bilen börja rulla 14.30. Jag vet att galenskap uppskattas på BC, men är detta för mycket?:p

Reserapport av högsta kvalité utlovas om intresse finns!
 
Ponera att någon, alltså en riktig fullblodsgalning med alldeles för mycket resabstines och fritid har bokat en freerider mellan Malmö-Luleå. En resa på 20 timmar och 1500 kilometer.

Bilen börja rulla 14.30. Jag vet att galenskap uppskattas på BC, men är detta för mycket?:p

Reserapport av högsta kvalité utlovas om intresse finns!
Så länge det inte är en av dom ****** Toyota CH-R eller vad dom heter, så tycker jag att det låter som en utmärkt idé.
Vad blev det för bil?

Edit: C-HR ska det tydligen vara.
Huga! Hemsk bil.
 

Skogi

Medlem
Så länge det inte är en av dom ****** Toyota CH-R eller vad dom heter, så tycker jag att det låter som en utmärkt idé.
Vad blev det för bil?

Edit: C-HR ska det tydligen vara.
Huga! Hemsk bil.

Ort: Malmö Jörgen Kocksgatan
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo XC40
Gratis uppgradering: Nej. :mad:
Fick: Volvo XC40
Status på bokningen: Five Star
 

Attachments

  • 20200902_142500.jpg
    20200902_142500.jpg
    94,7 KB · Visningar: 266
Ort: Malmö Jörgen Kocksgatan
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo XC40
Gratis uppgradering: Nej. :mad:
Fick: Volvo XC40
Status på bokningen: Five Star
Uppgradering får man ju aldrig på Freerider.

Får du bara första tanken gratis som vanligt eller hur funkar det när det är så långt?
Måste ju bli mer än en extra tankning?
 

Skogi

Medlem
Uppgradering får man ju aldrig på Freerider.

Får du bara första tanken gratis som vanligt eller hur funkar det när det är så långt?
Måste ju bli mer än en extra tankning?

Därav min något ironiska BC-emoji. Försökte att få med så mycket av @Jonas C mall som möjligt. :)

Varpå frågan om tankning,
Personalen informerade oss om att de endast står för den första rankningen. Vilket tar oss ca. 100 mil. Så resterande får vi själva står för.
 
Toppen