Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

fcx

Medlem
Dagens besked från SAS:
På grund av många avbokningar av flyg över hela världen är behandlingstiden för återbetalningar mycket längre än normalt.
Vi har ökat antalet kollegor som hanterar återbetalningar och vi strävar efter att hantera begärda återbetalningar från våren under sommarmånaderna.
I augusti har vi börjat hantera begärda återbetalningar för biljetter med originalresedatum under april och maj. Vi ber om ursäkt för denna försening i denna ovanliga situation.

Status på återbetalningar:
upload_2020-8-26_15-1-45.png


Kongruensfaktor:
Låg
 
Dagens besked från SAS:
På grund av många avbokningar av flyg över hela världen är behandlingstiden för återbetalningar mycket längre än normalt.
Vi har ökat antalet kollegor som hanterar återbetalningar och vi strävar efter att hantera begärda återbetalningar från våren under sommarmånaderna.
I augusti har vi börjat hantera begärda återbetalningar för biljetter med originalresedatum under april och maj. Vi ber om ursäkt för denna försening i denna ovanliga situation.
Många som inte vet att det stämmer. Hur fick du den informationen?
Man undrar ju också hur länge de anser att sommaren pågår. ;-)
 

intuition

Medlem
Två tankar...
Om ett större antal återbetalningar effektuerats 24/8 så känns det ännu tydligare att det inte är bristen på personal som är den största flaskhalsen utan just att det hela tiden ligger ett stopp på själva utbetalningsordrarna. Så visst kan det vara mycket att göra med alla manuella rutiner de har för att göra klart utbetlningen, men sedan kan det ändå stoppas godtyckligt länge innan någon får tillåtelse att släppa på kranen en liten stund.

Och fokuset på "originalresedatum" är stötande när man saknar återbetalning för avbokade plus-pro-biljetter. Om det verkligen är detta som är "turordningen" betyder det att en plus-pro avbokad i mars med flygdatum i augusti hamnar i stort sett sist.
 

mha321

Medlem
Två tankar...
Om ett större antal återbetalningar effektuerats 24/8 så känns det ännu tydligare att det inte är bristen på personal som är den största flaskhalsen utan just att det hela tiden ligger ett stopp på själva utbetalningsordrarna. Så visst kan det vara mycket att göra med alla manuella rutiner de har för att göra klart utbetlningen, men sedan kan det ändå stoppas godtyckligt länge innan någon får tillåtelse att släppa på kranen en liten stund.

Och fokuset på "originalresedatum" är stötande när man saknar återbetalning för avbokade plus-pro-biljetter. Om det verkligen är detta som är "turordningen" betyder det att en plus-pro avbokad i mars med flygdatum i augusti hamnar i stort sett sist.

Eller det som är ännu sämre, plus pro avbokad i mars med flygdatum i mars. De har många sådana kvar men har gått vidare med go Light med både avbokning och flygdatum senare. Så något sådant fokus finns nog inte i något annat än marknadskommunikationen.
 

Kris

Medlem
Fick en aprilresa tillbakabetald idag. Out of order med hänsyn till mina avbokningar. Inget email, ingen notifiering, inget flott brev med posten - bara money in the bank. Här gäller det att hålla koll på administrationen själv!
 
Toppen