Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Doctor-X

Medlem
Måste ju rimligtvis bli 11.000p (10k+1k) om man betalar med SAS EuroBonus Mastercard, väl?
Fler poäng med Avis

Billigaste jag hittat i D-klass eller högre är 1362kr för 4 dagar (som passar mig, kan inte åka till Växjö varje helg ;) )

Kampanj: 10.000p
Extra från SAS MC 1000p
Betala med SAS MC (1362/100)x15 = 204p
Totalt: 11 204p och 12,15 öre/poäng - dvs mindre än vad man betalar med Billhop (2,5%) om man har AmEx Elite.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Axxo

Medlem
Måste ju rimligtvis bli 11.000p (10k+1k) om man betalar med SAS EuroBonus Mastercard, väl?
Fler poäng med Avis

Billigaste jag hittat i D-klass eller högre är 1362kr för 4 dagar (som passar mig, kan inte åka till Växjö varje helg ;) )

Kampanj: 10.000p
Extra från SAS MC 1000p
Betala med SAS MC (1362/100)x15 = 204p
Totalt: 11 204p och 12,15 öre/poäng - dvs mindre än vad man betalar med Billhop (2,5%) om man har AmEx Elite.

bättre att betala med Elite om man har ?

Elite erbjuder dock självrisk reducering
 

Doctor-X

Medlem
bättre att betala med Elite om man har ?

Elite erbjuder dock självrisk reducering

SAS MC är mer fördelaktigt om man är på jakt efter poängen. Mig veterligen ingår försäkring på bilar som hyrs i Sverige till skillnad mot USA, sen kan man säkert teckna någon självriskreducering, men min plan är att hämta ut bilen, men inte låta den lämna hyrbilsparkeringen (har bra kontakt med Avis-kontoret och har tidigare inte vara några problem).

Betala med AmEx Elite vs SAS MC baserat på summan 1362kr:

SAS MC
Enligt ovan : 11204p och 12,15öre/p

AmEx Elite
Kampanj: 10.000p
Betala med AmEx Elite (1362/100)x20 = 272p
Totalt: 10272p och 13,26öre/p
 

chazzie

Medlem
Inte lika fantastiskt som första kampanjen, men det börjar likna något! Tyvärr inga hyror på G nu, sen är problemet nu att spendera de poäng man redan har :D

Kanske kan ta någon i samband med ett jobbuppdrag om det passar...
 

samet

Medlem
SAS MC är mer fördelaktigt om man är på jakt efter poängen. Mig veterligen ingår försäkring på bilar som hyrs i Sverige till skillnad mot USA, sen kan man säkert teckna någon självriskreducering, men min plan är att hämta ut bilen, men inte låta den lämna hyrbilsparkeringen (har bra kontakt med Avis-kontoret och har tidigare inte vara några problem).

Betala med AmEx Elite vs SAS MC baserat på summan 1362kr:

SAS MC
Enligt ovan : 11204p och 12,15öre/p

AmEx Elite
Kampanj: 10.000p
Betala med AmEx Elite (1362/100)x20 = 272p
Totalt: 10272p och 13,26öre/p

Självrisken på Avis är normalt 7500kr om du inte tecknar tilläggsförsäkring för några hundringar. Sas Mastercard har ingen hyrbilsförsäkring.
 
Här är det läge att upprepa att Amex hyrbilsförsäkring endast gäller på en resa, dvs om man hyr en bil för att köra omkring på hemorten en långhelg, så behöver man tänka på annat vis för försäkringen. Fristående hyrförsäkring, Norwegian Visa med tilläggsförsäkring, Avis egna försäkringar, eller så tar man risken helt enkelt.
 

Frisk78

Medlem
När jag söker tillgänglighet på 21 juni till 27 juni på Avis.se (inloggad) så finns det hur mycket bilar som helst att välja bland.

När jag söker på samma datum och går via länken och vväljer i mitt fall "Eurobonus Gold" så finns det inte ett enda fordon att hyra under samma period.
 
Toppen