Senaste nytt

Var är dompan billigast?

Tomas E

Medlem
Madrids flygplats 169€ (ca 1735kr i skrivande stund). Inget vidare pris, men de har köp 3 betala för 2. Då blir det 112,67€ per flaska istället.

Tror man får 5% också om man har RED appen (ca 107€/flaska)
Skapar man nytt konto verkar man få 10% (ca 101,4€/flaska)
Är man RED platinum får man betala 150,30€ vilket blir 100,2€/flaska.
Rabatten verkade inte vara kumulativ, åtminstone inte med ett nyskapat Red by Dufry Silver (eller för att de inte gillade min solhatt?), så 112,67 stycket för tre. Å andra sidan kan jag rapportera att det fortfarande var toppårgången 2008 som stod på hyllan (butiken i terminal 4). DP 2010 är ju numera yngsta årgång i distribution och har skådats i andra flygplatsbutiker.

Men stort tack till M@GNÜS för tipset! Champagnedelen är inte så stor och det finns rabattskyltar nästan överallt i butiken, så det var lätt att missa erbjudandet utan att veta vad man letade efter!
 
Last edited:

M@GNÜS

Medlem
Rabatten verkade fungera när man förbeställer online, men jag gick ju Iofs inte hela vägen och betalade. Ska kolla sortimentet själv då jag gör min första tripp idag.
 

Tomas E

Medlem
Även på Arlanda har de nu Champagne deal 4 för att. Då hamnar Dompan under 1000 lappen.
Är du säker på att Dom Pérignon (eller annan champagne) omfattas av kampanjen på Arlanda? Jag hittar inte kategorin när jag letar på Dufrys webbplats, utan bara diverse andra produkter.
Så här ser produktsidan för Dompa ut på Arlanda, 1440 kr och inget omnämnande av 3 for 2: Dom Pérignon Champagne 75cl | Duty Free Stockholm Arlanda Airport Shops
Så här ser motsvarande sida ut för Madrid, € 167 men en 3 for 2-logga: Dom Pérignon Champagne 75cl | Duty Free Madrid Tiendas Aeropuerto
 

DRG

Medlem
Jag skall inte gå i jord på vad som gäller denna vecka. Förra veckan var det dock 3 för 2 på allt vin och champagne men inte på sprit. Det var skyltat som ett speciellt champagne-erbjudande. De hade också en massa andra champagner till kraftigt reducerade priser, upp till 50% (utgående varor?).
 

Tomas E

Medlem
Jag skall inte gå i jord på vad som gäller denna vecka. Förra veckan var det dock 3 för 2 på allt vin och champagne men inte på sprit. Det var skyltat som ett speciellt champagne-erbjudande. De hade också en massa andra champagner till kraftigt reducerade priser, upp till 50% (utgående varor?).
Då ska jag försöka hinna kolla på torsdag och rapportera, även om jag inte får köpa. Såvida inte Skåne hinner lämna EU innan torsdag förmiddag?
 

Tomas E

Medlem
Köpa en flex OSL biljett kanske ? ;)
Tja, att faktiskt flyga på ekonomibiljett funkar väl också? Det tar ju inte så lång tid att för nöjes skull åka till Oslo, bli avvisad vid gränsen för att man är pestsmittad svensk, och så redan vara inbokad på nästa flyg tillbaka. :rolleyes: Frågan är väl mest om SAS p.g.a. "vi vill begränsa mängden handbagage" krånglar om man har alltför många påsar att släpa på?

Men, som sagt, det som tar mig till ARN på torsdag är att flyga till MMX. Numera får man ju titta på taxfree-butiken även när man flyger inrikesflyg.
 
Toppen