Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

igelkotten

Medlem

Det där är ingenting nytt.

Jag tycker i grund och botten att det är bra att de är strikta på KYC och konstiga användarmönster. Det jag däremot tycker är under all kritik är just kundtjänsten, när kontot är låst. Det kan vara väldigt sega att svara.

I 9/10 fall jag personligen känner till, med kompisar och andra bekanta, så har det alltid löst sig utan några problem efter en stunds väntan (läst cirka 10 arbetsdagar). Fastän det har löst sig så är under all kritik. Det bör kunna fixa sig på 1-2 arbetsdagar.

I ett specifikt fall så blev min kompis, med konto i UK, nedstängd för gott. Han hade dock enbart snurrat pengar via spelbolag i UK. M.a.o - laddat upp pengar på spelbolaget och därefter tagit ut det via Revolut. Jag köper det till 100% att Revolut inte gillar det.

Rent generellt så hade jag velat se en liten mer hårdare review när man startar kontot - för att slippa liknande reviews senare. Däremot förstår jag att det är en svår nöt att knäcka då nuvarande marknadssituationen inte är enkelt att hantera. Man förlorar allt för mycket kunder ifall det ska krävas sådant i början. Därav att de snarare bara gör dessa reviews när deras system flaggar något som sticker ut.

De där exemplen verkar främst handla om KDK-relaterade kontroller. Till slut lär väl de släppa på pengarna, antar jag. Jag kan dock tänka mig att det kan ta tid, de lär ha en del transaktioner att granska.

Har dock inga problem med att vänta på pengarna om det skulle bli en långdragen kontroll. Och jag har svårt att se att de inte skulle släppa på pengarna till slut. :D

Tack, bra att veta. Jag har nog till skillnad fran Bankiren inte talamod att vanta pa pengar i over 10 arbetsdagar. Later valdigt kundfientligt, och innebar nog att jag fortsatter betala Transferwise-avgifterna.

Känn Din Kund
Know Your Customer

Jag trodde att du var bekant med engelska efter din tid i London???

Av ren nyfikenhet, vad ar den svenska (pahittade ;) ) forkortningen for AML?
 

Bankiren

Medlem
Tack, bra att veta. Jag har nog till skillnad fran Bankiren inte talamod att vanta pa pengar i over 10 arbetsdagar. Later valdigt kundfientligt, och innebar nog att jag fortsatter betala Transferwise-avgifterna.

Vill bara förtydliga en sak - jag har aldrig behövt vänta på pengarna. När jag gör en överföring från Revolut på morgonen, så är pengarna framme hos min svenska bank samma dag. Ett mycket smidigt sätt för mig att överföra från DK till SE. :)

Av ren nyfikenhet, vad ar den svenska (pahittade ;) ) forkortningen for AML?

Tror faktiskt inte att vi har någon etablerad sådan. Det är nog bara AML som gäller, eller "penningtvätt" på svenska. :D
 

ekf

Medlem
Vill bara förtydliga en sak - jag har aldrig behövt vänta på pengarna. När jag gör en överföring från Revolut på morgonen, så är pengarna framme hos min svenska bank samma dag. Ett mycket smidigt sätt för mig att överföra från DK till SE. :)
Fram tills dess att du flaggas av deras AML-algoritmer och tvingas vänta på kontoupplåsning under en obestämd tid utan progress-rapporter o.dyl.
 

JAONHA

Medlem
Ännu en ny funktion, men bara överföringar i Euro. I Sverige är SEB och SHB anslutna. Någon som hunnit prova?
Screenshot_20200807-202937.jpg
 

ramo

Medlem
Hej, någon som vet hur man kommer i kontakt med Revolut? Har försökt via chat funktionen men inget svar på snart 3dar. Long story short, brukar endast använda kortet på resa och då kan det bli hög spend, har inte rest på ett tag nu och häromdan ser jag plötsligt att kortet är spärrat av någon anledning. Kommer inte åt mina pengar på kortet och inget svar på chatten. Väldigt oseriöst, kommer nog tänka mig för innan jag lägger in mer pengar på kortet. Tacksam ifall någon hade något nummer el liknande.
 
Toppen