Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Bankiren

Medlem
Har vi några alternativ till Revolut när det gäller att flytta pengar från DK till SE? Med växelbegränsningen kommer både jag och min fru att behöva Premium-paketet för att få över våra löner från Danmark. Det är trist att eventuellt behöva byta, för jag gillar enkelheten i Revolut.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Har vi några alternativ till Revolut när det gäller att flytta pengar från DK till SE?
De flesta storbankerna ebjuder öresundspendlarpaket (danskt nem-konto, överföring inom 24 timmar om vardagar, Dankort om man vill ha det, etc) men de tar så klart ut årsavgifter för detta. Man kan skaffa valutakonto om man vill, för några år sedan funderade jag på det, men man tjänade inte så mycket på det och jag var för lat för att gå vidare med det. Läs mer här: Utlandsvänligt kort | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor och här Utlandsvänligt kort | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

M.K

Medlem
@Bankiren Tycker du seriöst att 77:- per månad är för dyrt för ett bättre och estetiskt finare nordiskt kort?

Lãgre årsavgift än bara två mån.avgifter med mitt Amex Plat och jag sparar dessutom in det många gånger om tack vare Revoluts tjänster.
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Jag har inte dykt särskilt djupt i Revolut av någon anledning, och kan säkert anses ha legat under en sten... Jag har varje månad överföringar från GBP till SEK i klassen ca 20 000 - 60 000 SEK, och har använt Transferwise i ca 4 år för detta.

Avgifterna som Transferwise tar är helt OK jämfört med mina banker, men verkar som att Revolut ger mycket mer förmånliga priser.

Transferwise-avgifter:
- 4700 GBP till SEK, avgift: 17,28 GBP
- 2500 GBP till SEK, avgift: 9,36 GBP

Om jag förstått det rätt, kan jag betala 6,99 GBP/mån för Premium, och utan avgifter göra överföring från ett brittiskt konto till Revolut och sedan vidare till ett svensk konto, helt utan avgifter andra avgifter?
 

intuition

Medlem
...

Om jag förstått det rätt, kan jag betala 6,99 GBP/mån för Premium, och utan avgifter göra överföring från ett brittiskt konto till Revolut och sedan vidare till ett svensk konto, helt utan avgifter andra avgifter?
I teorin, ja.
Du får ett lokalt brittiskt konto för inbetalning med clearing/konto nummer.
Du kan sedan i appen växla till SEK utan avgift, och pengarna är då på ett brittiskt SEK konto. Du kan sedan göra en IBAN-överföring till ett konto i någon bank i sverige.

När det sista steget är till dig själv så vet jag inte om de gillar att du regelmässigt "tar ut" 20-60 kSEK/månad. Någon annan här vet säkert om det går bra.
 

Bankiren

Medlem
Du kan sedan göra en IBAN-överföring till ett konto i någon bank i sverige.

När det sista steget är till dig själv så vet jag inte om de gillar att du regelmässigt "tar ut" 20-60 kSEK/månad. Någon annan här vet säkert om det går bra.

Jag har gjort det i över ett år, och inga frågor har ställts (än). Det är (i princip) enbart det jag använder Revolut till.
 

Bankiren

Medlem
Har flertalet bekanta som fått konton spärrade pga liknande saker.
Det är ej tillåtet att göra så vad jag förstått enligt Revolut.

Hur har Revolut motiverat det? Är det på grund av KYC?

Och vad har följderna för dina bekanta blivit, är det bara kontot som har stängts ner?
 

M.K

Medlem
No problems


ATTACH=full]112185[/ATTACH]
 

Attachments

  • A568C850-BB62-474B-98C5-FC4E568734E4.png
    A568C850-BB62-474B-98C5-FC4E568734E4.png
    153 KB · Visningar: 400
  • 5B184645-C24D-4326-B504-09A9556D5164.jpeg
    5B184645-C24D-4326-B504-09A9556D5164.jpeg
    20,8 KB · Visningar: 401

jerixon

Medlem
Ja bara kontot som stängts eller i vissa fall en varning.
Det är väll säkert i många fall för att hindra att folk snurrar pengar från diverse kreditprodukter bland annat.
Jag själv brukar använda Revolut mest för att ta ut pengar utomlands, betala utan påslag på kurs och betala vissa räkningar där.

Hur har Revolut motiverat det? Är det på grund av KYC?

Och vad har följderna för dina bekanta blivit, är det bara kontot som har stängts ner?
 
Toppen