Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Davvelavve

Medlem
Har bokat ett scandic hotell via sas via hotels.com och därmed reggat mitt EB nummer via bokningen. Tror ni man kan få 500 EB poäng per natt om jag säger att jag är EB medlem när jag checkar in?

Vet att det stod i villkoren att poäng inte ges vid bokning via tredjepart men tänker att det kanske kan fungera ändå? Vill ju maximera intjäningen. :)
 

Berglund

Medlem
Du kan ju alltid prova. Jag utgår dock från att Scandic kodar bokningar som kommer från tredjepart på sådant sätt att det inte ens är möjligt för receptionisten att lägga till något bonusprogram.
 

Davvelavve

Medlem
Du kan ju alltid prova. Jag utgår dock från att Scandic kodar bokningar som kommer från tredjepart på sådant sätt att det inte ens är möjligt för receptionisten att lägga till något bonusprogram.
Återkommer med resultat. Kunde ju bokat direkt via scandic men prisskillnaden var för stor för att motivera det.
 

Berglund

Medlem
Kunde ju bokat direkt via scandic men prisskillnaden var för stor för att motivera det.
Erbjuder de inte prisgaranti? Något i stil med ”du får alltid bäst pris på Scandic direkt hos oss” och någon sorts belöning om man hittar billigare någon annanstans.

Edit:
Kolla de här länkarna:
1. Scandic Friends medlemmar får 20% rabatt med koden FG2:
Medlemserbjudande | boka med 20 % rabatt | Scandic Hotels

2. Jodå, Scandics Bästa Pris Garanti:
Bästa pris-garanti | Scandic Hotels
 
Last edited:

John Rambo

Medlem
Min senaste Scandic upplevelse som LvL 3 - tråkigt att man ska behöva truga;

Frågade vid incheckning om man kunde få rummet uppgraderat; jodå för 600kr extra kunde man lösa det ...efter en påminnelse om att det står i medlemsnivån att det erbjuds vid mån av plats så löste man det gratis.
Frågade något senare annan personal om sen utcheckning; jodå för 100kr/h kunde man lösa detta. Påminde även till denna personal att det kunde ingå som Lvl3 - då erbjöd de att överväga att erbjuda detta först under följande morgon.

Därtill strulade incheckningen återigen; bo 2 betala för 1 (även detta en lvl3 förmån)- senast bokade jag för 1person och meddelade att vi var 2 när jag kom dit, fick då backning då det ska lösas tvärtom och att de ska erbjuda nytt pris vid incheckning.
Nu bokade jag för 2, och ombad att få priset för 1 vid incheckning. Betalade och insåg i efterhand att det var priset för 2, då det skulle kosta ca 200kr mindre om man kom ensam...
 

Tonton

Medlem
Därtill strulade incheckningen återigen; bo 2 betala för 1 (även detta en lvl3 förmån)- senast bokade jag för 1person och meddelade att vi var 2 när jag kom dit, fick då backning då det ska lösas tvärtom och att de ska erbjuda nytt pris vid incheckning.
Nu bokade jag för 2, och ombad att få priset för 1 vid incheckning. Betalade och insåg i efterhand att det var priset för 2, då det skulle kosta ca 200kr mindre om man kom ensam...
Nu rör detta Scandic - Men på Hilton bokar jag i regel alltid för en (1) person när vi ska bo två för att ta del av Hiltons liknande erbjudande.
 

Davvelavve

Medlem
Min senaste Scandic upplevelse som LvL 3 - tråkigt att man ska behöva truga;

Frågade vid incheckning om man kunde få rummet uppgraderat; jodå för 600kr extra kunde man lösa det ...efter en påminnelse om att det står i medlemsnivån att det erbjuds vid mån av plats så löste man det gratis.
Frågade något senare annan personal om sen utcheckning; jodå för 100kr/h kunde man lösa detta. Påminde även till denna personal att det kunde ingå som Lvl3 - då erbjöd de att överväga att erbjuda detta först under följande morgon.

Därtill strulade incheckningen återigen; bo 2 betala för 1 (även detta en lvl3 förmån)- senast bokade jag för 1person och meddelade att vi var 2 när jag kom dit, fick då backning då det ska lösas tvärtom och att de ska erbjuda nytt pris vid incheckning.
Nu bokade jag för 2, och ombad att få priset för 1 vid incheckning. Betalade och insåg i efterhand att det var priset för 2, då det skulle kosta ca 200kr mindre om man kom ensam...
Scandic ville kanske dra in lite extra? Dom har ju bara fått 148 miljoner i coronastöd.

(källa) Omställningsstöd corona: Scandic har fått 148 miljoner | Aftonbladet
 

Tonton

Medlem
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Ja, och det har nog till stor del behövs för att överleva. I Q2 så har de haft en beläggningsnivå på 10,3% och gjorde en förlust på 1,25 miljarder SEK.

Då ska vi inte tala om att Q1 dåliga siffror inte är
Inräknade här heller.

Ja väldigt utsatta under coronan.

För att återkoppla efter min senaste besök så kunde receptionen såklart se att jag bokat via tredjepart och då får man inte 500 EB poäng per natt. Hon påtalade prisgarantin, men i mitt fall orkade jag inte göra det jobbet för typ 400 extra poäng.
 
Toppen