Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Shoreline

Medlem
Avbokade en SAS Plus Pro via telefon den 29e april. Poäng motsvarande bonuspoängen jag skulle fått för resan fick jag inom en vecka (t o m innan resan i sig skulle ägt rum). Oklart om poängen är användbara dock, men min stapel för året har iaf ökat med motsvarande mängd. Inga pengar tillbaka än.
Ringde och frågade om denna idag. Den låg fortsatt i kö (vilket väl är positivt, när man läser om en del som har trillat ur här), och kanske betalas den ut i juli (enligt supporten då), mer troligt i augusti.
 
SAS plus PRO biljett
avbokad: 15 mars
avresa: 30 april
refund notice: 7 juli

antal samtal till kundtjänst: 7st

ringde igår kväll och frågade lite hur de såg ut, tjejen på andra sidan luren beklagade och sa att hon mailat till refund office och satt högsta prio på denna. Lite optimistiskt tänkte jag men nu när jag vakna idag så låg refund notice i inkorgen på mailen. :D
 

Stenis32

Medlem
Avbokade SAS Plus PRO till Dublin och fotbolls-EM som blev inställt.

Avbokning: 17 mars

Igår vid lunchtid samtal till kundtjänst som skulle prioritera återbetalning.

Imorse klockan 07 kom refund notice i Inkorgen.
 

Doctor-X

Medlem
Efter många inlägg i tråden om att återbetalningar kan ha halkat ur kön - ringde jag till kundtjänst igår för att kolla status på mina återbetalningar (avbokade i början på april - flighter i maj). Alla återbetalningar ligger kvar i kön. Frågar efter estimat på återbetalning, får svar att det inte finns någon just nu, men avslutar ändå med att "om jag ska gissa så någon gång i juli". Små pengar i jämförelse med många andra i tråden och har inte några problem att vänta - får se det som en bonus när de trillar in :)

Jag har lyckats med de andra bolag (TAP, Ryan och Norwegian) jag haft bokningar hos via kortreklamation (AmEx, Curve och SEB), där jag återbetalningsmöjligheterna kändes begränsade och tveksamma.
 

palmen

Moderator
Avbokade en bonusresa med SAS inrikes om ca 1 månad då det nu kommit ändringar på mina flighter så jag måste åka 2 dagar senare (vilket inte fungerar). Lite intressant text på avbokningssidan...



Återstår att se hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna. Bokning och avbokning är gjord på nätet.
Men hur lång tid det tar att betala tillbaka beror nog inte på min "betalningsleverantör", och att de är en aning längre än normalt kan ju vara en underdrift om min bokning hamnar längst bak i manuella kön och inte sker automatiskt.
Fick mail nästan direkt att min avbokning skickats för återbetalning så jag är försiktig optimist att det blir en automatisk återbetalning.
 

MajaKlara

Medlem
Jag har 3 avbokningar för flygningar mars/april och inväntar återbetalning från SAS. Alla biljetter bokade i C och avbokningsbara. Har varit i kontakt med SAS kundtjänst både via mail och telefon vid flera tillfällen och fått sedvanliga svaret att de hanterar avbokningar i tur och ordning. Har inte fått någon avbokningsbekräftelse, men sparade en screenshot på en av avbokningarna. Kontaktade i dag American Express för att begära charge back från dem. Hamnar då i moment 22; American Express vill ha avbokningsbekräftelse. Kontaktar SAS som på telefon bekräftar avbokningarna, men vägrar skicka bekräftelse på avbokningar via mail. De bekräftar avbokningen när de gör återbetalningen, men de gör ju ingen återbetalning och då får jag ju ingen bekräftelse. Har ni fått bekräftelse på de avbokningar ni har gjort under våren? Vilka underlag har ni redovisat till American Express när ni har fått charge back från dem?
 

mha321

Medlem
Har ni fått bekräftelse på de avbokningar ni har gjort under våren?
Har du guld eller upp så kan man om inte annat få ett skriftligt svar från gold/diamond-supportadressen. Det blir i form av ett mail och inte "formellt papper", men det borde räcka till Amex.

Om inte kanske man kan få vanliga supporten att skicka ett mail med det också? Det viktiga är ju bara att bokningsnummer och "ja det är avbokat" såtr med i princip.
 

MajaKlara

Medlem
Har du guld eller upp så kan man om inte annat få ett skriftligt svar från gold/diamond-supportadressen. Det blir i form av ett mail och inte "formellt papper", men det borde räcka till Amex.

Om inte kanske man kan få vanliga supporten att skicka ett mail med det också? Det viktiga är ju bara att bokningsnummer och "ja det är avbokat" såtr med i princip.
Ja, jag är GULD. Fick detta mailsvar den 23 april "Jag kan se att dina återbetalningar inte har blivit gjorda ännu, och jag beklagar detta, men jag ser att de ligger på kö och kommer att hanteras i den ordning den kom in till oss." vilket är det närmaste en bekräftelse på avbokning jag har fått. Har skickat det till Amex med förhoppning om att det är tillräckligt med underlag för att kunna få återbetalning via dem.
 

Bridgeman

Medlem
Ringde nyss kundtjänst frågade om ett antal avbokningar som jag gjort i mars-april det är både skatter samt betalning för vanliga resor som inte återbetalats. Fick det vanliga svaret att det tar längre tid än vanligt och att det bara är att vänta och att det tas i tur ordning. Jag påpekade att så inte är fallet. Killen på kundtjänst svarade att vissa på kundtjänst inte följt de direktiv som de har på SAS.
Hade även en avbokningar på AA detta återbetalades efter 3 dagar, samt en bokning på United som tog 7 dagar.
 

nissefalk

Medlem
Har ni fått bekräftelse på de avbokningar ni har gjort under våren? Vilka underlag har ni redovisat till American Express när ni har fått charge back från dem?

Jag hade ett case med AMX på en biljett med Swiss bokad med Expedia, jag skickade en screen shot på bokningen där status på flight stod som cancelled, det gick bra.
 
Toppen