Senaste nytt

ASmallWorld erbjudande på Miles and More poäng

Dbodenfo

Medlem
Det finns ett av de första socialanätverken som heter aSmallworld. Sen en tid tillbaka har de hutlösa priser på sina medlemskap men det finns lite preja.

jag har varit medlem fram till ca 2012 men inte sedan dess dock får jag deras erbjudande Mail och idag fick jag ett där de erbjuder 250 000 Miles and More poäng plus lite andra medlemskap för 4400 euro för ett års medlemskap.

inte för att jag är intresserad men frågar er som kan är det ett bra erbjudande eller är det ockerpriser på Miles?
 

Attachments

  • E15300AD-0DD4-4BC1-B4D0-4E2BECBD9791.png
    E15300AD-0DD4-4BC1-B4D0-4E2BECBD9791.png
    143,3 KB · Visningar: 317

Berglund

Medlem
250 000 Miles and More poäng
Det är ju inte småpotatis!

Betänker man att en businessbokning på rabatt, deras milageschnäppen, transatlantiskt har brukat kosta 55 000 poäng så skulle du alltså nästan kunna krama ur fem businessbiljetter ur det här. Lägger du till 4-5000 SEK per biljett i skatter så landar du runt 14-15 000 SEK per t/r i business. Det är väl okej. Kan du boka First för poängen istället ökar värdet en smula.
 

Dbodenfo

Medlem
Tack för bra svar. Ja det är ju ändå helt ok. Sen lite annat Lull lull så inte en jätte dålig affär då!
 

Palazzi

Medlem
Bra tips! Har också varit med länge, för att få status och tillgång till 3/2-kampanj hos Small Luxury Hotels. Tror 190 hotell finns med i dealen.

Köper alltid billigaste rummen på 3 för 2 kampanjen och mottager sedan gratis uppgradering. Brukar innebära ungefär halva priset i praktiken, och ofta mellan 1500-2200kr/natt.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Delvis relaterat, jag har helt skjutit ur mig ur M&M sedan ett halvt decennium tillbaka då första kotten kom. Sedan dess har jag hört mycket om hur det är svårt med award-säten i programmet. Hur väl stämmer det? Jag tänker att lägger man de här pengarna från denna deal på renodlade poäng så bör målet vara FC från FRA och av liknande dignitet.
 

jerixon

Medlem
Extremt enkelt att hitta och boka.
Har inget strul.

Delvis relaterat, jag har helt skjutit ur mig ur M&M sedan ett halvt decennium tillbaka då första kotten kom. Sedan dess har jag hört mycket om hur det är svårt med award-säten i programmet. Hur väl stämmer det? Jag tänker att lägger man de här pengarna från denna deal på renodlade poäng så bör målet vara FC från FRA och av liknande dignitet.
 

jerixon

Medlem
Skulle säga att der är riktigt dåligt värde kontra ett Miles and More Kreditkort eller att köpa rabatterade biljetter (från TAP framförallt som funnits senaste åren till USA frekvent).
Lufthansa tar för höga skatter och släpper för lite kampanjer för att jag ens skulle tänka på det.
Kontra runt 10-12k för en TAP biz och då äve 200% intjäning till Euro Bonus.

Det är ju inte småpotatis!

Betänker man att en businessbokning på rabatt, deras milageschnäppen, transatlantiskt har brukat kosta 55 000 poäng så skulle du alltså nästan kunna krama ur fem businessbiljetter ur det här. Lägger du till 4-5000 SEK per biljett i skatter så landar du runt 14-15 000 SEK per t/r i business. Det är väl okej. Kan du boka First för poängen istället ökar värdet en smula.
 
Toppen