Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

helgonet

Medlem
Två poängresor avbokade 19 respektive 24 mars. Poäng återbetalade samma dag, inga pengar ännu.
 

Mangostan

Medlem
Jag ringde SAS och frågade om mina två avbokade returbiljetter (Star Alliance bonusresor) som jag avbokade 30 mars. 50% resp 40 % av poängen kom in direkt men inga skatter. De sa att de nu behandlar resor runt den 10 mars och att de tar dem i turordning.
 

jonten

Medlem
Avbokad resa 12-13 mars, typ 1500:- och skatter var 1380:- så avbokade och skall bara få skatterna.
Har pratat med dem när jag avbokat andra resor för 4 och 2 veckor sen, de var då på början av Mars. Så på dryga månaden har de kommit typ 7-8 dagar.. Då man blir lite sne när vissa får pengarna dagen efter
 

danielhog

Medlem
Avbokad resa 12-13 mars, typ 1500:- och skatter var 1380:- så avbokade och skall bara få skatterna.
Har pratat med dem när jag avbokat andra resor för 4 och 2 veckor sen, de var då på början av Mars. Så på dryga månaden har de kommit typ 7-8 dagar.. Då man blir lite sne när vissa får pengarna dagen efter
Är 1380kr verkligen värt din irritation istället för att låta det ta den tid det tar?
 

jonten

Medlem
Är 1380kr verkligen värt din irritation istället för att låta det ta den tid det tar?
Jag är inte irriterad över att det tar tid, det som möjligen retar mig är att de inte är konsekventa. Och att de inte heller kan förklara hur de gör.
Och nej de 1380:- är inte ett problem, men jag har 4 st biljetter till USA som jag väntar på. Där får du väl lägga på en 0 minst. Och de avbokade jag för 2 -3 veckor sen. Med den takten de har visat fram tills nu så kommer väl de pengarna i höst någon gång.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ano

Medlem
SAS-award, avbokad 12 Mars.
Poäng återbetalt samma dag.
Pengar ej återbetalda ännu.

Vid kontakt i slutet av Mars var beskedet att det skulle vara återbetalt inom 4 veckor.
Nästa kontakt efter 30 dagar: Att det var fördröjt, kunde ta 5 veckor, men var påväg att återbetalas.

Detta stämde ej.
Att de tar dem i turordning och nu behandlar resor för 10 Mars är samma besked de gav mig i slutet av Mars, så antingen har de knappt gjort någon återbetalning sedan dess, eller så är den informationen ej sanningsenlig.

Har ej varit i kontakt den senaste månaden, då det är så många i samma båt, och jag räknar med att det kommer in så småningom. Börjar det närma sig 3 månader kommer jag troligtvis ta kontakt och be om uppdatering.
 
SAS Plus Pro biljett, avbokad 15 mars, ARN-ZRH-ARN

Vid kontakt för en vecka sedan sa dem 2 veckor MAX att detta skulle ta. De var på avbokningar som gjorts 8 mars just då.

Inte fått avbokningsbekräftelse per mail heller :( Resan skulle genomförts 30 april -3 maj
 
Last edited:

intuition

Medlem
...
Vid kontakt för en vecka sedan sa dem 2 veckor MAX att detta skulle ta. De var på avbokningar som gjorts 8 mars just då.
...
...De sa att de nu behandlar resor runt den 10 mars och att de tar dem i turordning.

Av detta kan man ev. sluta sig till att de "hinner" bearbeta 1 dags återbetalningar per vecka. Med den takten kommer de i så fall att ha klarat av sina april-ärenden någon gång i februari 2021...
 
Jag ringde SAS och frågade om mina två avbokade returbiljetter (Star Alliance bonusresor) som jag avbokade 30 mars. 50% resp 40 % av poängen kom in direkt men inga skatter. De sa att de nu behandlar resor runt den 10 mars och att de tar dem i turordning.
Fick du alltså en del av poängen bara?
 
Toppen