Senaste nytt

Vilka bolag går under i Coronas spår?

011430121

Medlem
Vingresor gjorde väl konkurs efter att det var klart med Stordalen, men hur gick det med presentkorten som bland annat hade varit vinst i Postkodlotteriet. Vill minnas att de fortsatte att gälla, om det var fallet så var det nog enbart av goodwill.

Källa Mitt dåliga minne
 

M.K

Medlem
Helt rätt av USA att agera så med skattebetalarnas pengar. Dessa Cruise företag som skrivit sig i skatteparadis kan gott försöka hämta in medel från sina ägare via emission istället för vita huset besök.

RCL aktien var under $6.50 i finanskrisen. Dagens slutkurs $25.77. Tänk på det innan position och jämför med nuvarande ytterst oklara världssituation.
 

Davvelavve

Medlem
Vingresor gjorde väl konkurs efter att det var klart med Stordalen, men hur gick det med presentkorten som bland annat hade varit vinst i Postkodlotteriet. Vill minnas att de fortsatte att gälla, om det var fallet så var det nog enbart av goodwill.

Källa Mitt dåliga minne
Stämmer bra. Jag reste själv med ving med presentkort i början på året, så visst gällde dom trots konkursen.

OT: Stordalen ångrar nog sitt köp nu.
 
Det är väl lite märkligt om Norwegian överlever...men hur går det för RyanAir?

Off Topic
När det här väl är över så ser vi vilka som överlevt, men då ska verksamheten "back to normal" och då ska personalen i tjänst, flygplanen kontrolleras etc - en sådan process inbillar jag mig kan ta månader även den, dvs innan all trafik är igång på samma sätt som före corona.

En intressant fråga är även om kunderna/passagerarna direkt kommer att börja resa eller blir det en långsam start som gör att det tar något år innan allt är "normalt" igen!? (En pandemi har ju enligt experterna en "andra våg" och den kan komma efter 6-12 månader...)

Kommer vi att se priskampanjer för att kunna fylla planen och blir det dumpade priser på hotell ute i världen?

Vad tror Ni andra?
 
Last edited:
Det är väl lite märkligt om Norwegian överlever...men hur går det för RyanAir?

Off Topic
När det här väl är över så ser vi vilka som överlevt, men då ska verksamheten "back to normal" och då ska personalen i tjänst, flygplanen kontrolleras etc - en sådan process inbillar jag mig kan ta månader även den, dvs innan all trafik är igång på samma sätt som före corona.

En intressant fråga är även om kunderna/passagerarna direkt kommer att börja resa eller blir det en långsam start som gör att det tar något år innan allt är "normalt" igen!?

Kommer vi att se priskampanjer för att kunna fylla planen och blir det dumpade priser på hotell ute i världen?

Vad tror Ni andra?

Skulle ni våga flyga igen ?? jag skulle göra det,men frågan är om den stora massan vågar ??

Jag skulle ha rest till sydney i maj/juni och vi fick checkar av quantas att andvända innan 31/12-21 och nu hörde även singapore med samma erbjudande ,hoppas det går då jag bokat via en internet resebyrå
 
Toppen