Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Landade på Arlanda för någon timma sedan efter premiären i A350 från IAD. Mycket bra flygning och personalen märkbart stolt över planet. Själv upplevde jag stor skillnad mot A330/A340, betydligt tystare och kändes som mer plats att breda ut sig på, satt på 1D.
Också kul att man infört lite ’lokal’ touch på menyn från outstations, det tror jag inte jag upplevt tidigare, hummer och crabcake uppskattas!

28D56363-E270-4C00-B340-0477086D2910.jpeg
 

mash

Medlem
Landade på Arlanda för någon timma sedan efter premiären i A350 från IAD. Mycket bra flygning och personalen märkbart stolt över planet. Själv upplevde jag stor skillnad mot A330/A340, betydligt tystare och kändes som mer plats att breda ut sig på, satt på 1D.
Också kul att man infört lite ’lokal’ touch på menyn från outstations, det tror jag inte jag upplevt tidigare, hummer och crabcake uppskattas!

Visa bifogad bild 107264

Hej granne! Jag satt på 1H och körde också hummern och crabcakes. Speciellt hummern gillade jag, generöst med kött och bra smak. Säterna på första raden är kanon. Som 198 cm lång kunde jag ligga raklång utan problem.
20200306_183022.jpg
IMG_20200306_163948.jpg
 
Last edited:
Hej granne! Jag satt på 1H och körde också hummern och crabcakes. Speciellt hummern gillade jag, generöst med kött och bra smak. Säterna på första raden är kanon. Som 198 cm lång kunde jag ligga raklång utan problem.
Visa bifogad bild 107267
Visa bifogad bild 107268
Hej!
Jag tror vi måste bli bättre på BC-taggar så vi hittar igen varandra.

Håller med om första raden, kändes som mer utrymme.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berglund

Medlem
Humm om någon på SAS ändå skulle kunna komma på ett sätt att dra ner på kostnader
Jo, så kan man ju tycka. Nu har SAS svårt att hålla löjrommen kyld ombord, vilket har varit en av anledningarna till att den inte serveras vid avgångar från outstations. Finns den med andra om lastad ombord och inte har gått åt, kan den lika bra ätas upp istället för att kastas. Det går inte, med nuvarande ombordutrustning, att ta med den till Skandinavien i kylt skick.

Däremot hoppas jag att den erbjöds till betalande kunder först, innan personalen tog för sig!
 
Jo, så kan man ju tycka. Nu har SAS svårt att hålla löjrommen kyld ombord, vilket har varit en av anledningarna till att den inte serveras vid avgångar från outstations. Finns den med andra om lastad ombord och inte har gått åt, kan den lika bra ätas upp istället för att kastas. Det går inte, med nuvarande ombordutrustning, att ta med den till Skandinavien i kylt skick.

Däremot hoppas jag att den erbjöds till betalande kunder först, innan personalen tog för sig!
Vad är det du påstår? Är passagerarnas upplevelse ombord viktigare än SAS kabinpersonals "egentid' med en löjrom bakom skynket??? Näe!
 
Toppen