Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

011430121

Medlem
Korv har bara varit på torsdagar från kl16.00 på SAS loungerna ARN T4,T5, OSL och HEL.
Fredagar har SAS CPH serverat korv, vet inte hur det är i Busniessloungerna, men som sagt i HEL har det serveras och där finns väl bara en lounge.
 

GOTBound

Medlem
Jag har aldrig sett någon sprit på GOT, oavsett tidpunkt. Bara vin och öl.

Vinga bredvid SAS har sprit, vet inget om sorter dock.

Vinga har om jag minns rätt, jag har haft mestadels förmiddagsflyg så konsumtionen har var vari skral på sistone där;
Bacardi, Absolut, Beefeater, Jägermeister, jag minns inte whiskey sorten men det kan varit Ballentine's.
OT, ang Jäger, vilken lounge blir först med Red Bull? Mrs. GOTBound brukar skoja om att ett par Jägerbombs skulle suttit fint varje gång vi är i en lounge i samband med nöjesflygningar och de serverar Jägermeister ;)

EK
 
Tänkte hänga i SAS Gold på ARN T5 idag över lunchtid. Finns det mat som man kan äta så att man står sig till middag eller bara snacks så att man behöver gå ner till typ Max för att bli mätt?
 

varva77

Medlem
Tänkte hänga i SAS Gold på ARN T5 idag över lunchtid. Finns det mat som man kan äta så att man står sig till middag eller bara snacks så att man behöver gå ner till typ Max för att bli mätt?
Var där för någon vecka sedan och då var det soppa samt färdiga smörgåsar (risiga trekantsmackor). Smörgåsarna var ingen höjdare, svenskt orostat rostbröd (inte den amerikanska/engelska sort som är misstänkt mjuk, tilltalar dock mig bättre för trekantsmackor) med ost eller kyckling med remouladsås. Soppan var dock helt ok.
 
Var där för någon vecka sedan och då var det soppa samt färdiga smörgåsar (risiga trekantsmackor). Smörgåsarna var ingen höjdare, svenskt orostat rostbröd (inte den amerikanska/engelska sort som är misstänkt mjuk, tilltalar dock mig bättre för trekantsmackor) med ost eller kyckling med remouladsås. Soppan var dock helt ok.
Svampsoppa och nachos idag. Funka för mig som lunch.

Väldigt tydligt bara att det inte har med minskad smittspridning att göra utan bara costcut pga krisen. Men man får vara glad för det lilla just nu.
 

obs

Medlem
Svampsoppa och nachos idag. Funka för mig som lunch.

Väldigt tydligt bara att det inte har med minskad smittspridning att göra utan bara costcut pga krisen. Men man får vara glad för det lilla just nu.
Ja det är sorgligt vad SAS serverar. Har nu varit ett par gånger i Aspire och Aviator loungerna på Kastrup och plötsligt känns deras utbud av mat och dryck närmast lyxigt när man jämför med "matsalen" hos SAS. De serverar både öl och vin samt lite sprit (noterade att de bla. har Gammel Dansk i Aspire loungen).
 
Toppen