Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

palmen

Moderator
Så har även jag fått igenom första flygningen med SAS A350XWB, hem från Chicago. Mycket kort sammanfattning:

  • Servicen snabb och bra! Från Varm handduk till att jag fällde sätet för att sova, ca 1h 5min. De behövde jaga iväg och hämta special-glasen till fördrinken, men i övrigt hade åtminstone denna besättning bra koll. För timingen hjälpte det garanterat att kabinen bara var drygt halvfull.
  • Wifi funkade nu! Det hade enligt crew strulat när de flög åt andra hållet för ett par dagar sedan, men idag fungerade det bra.
  • Länge sedan jag sov så gott i en business-kabin! Nya stolen är verkligen ett stort lyft från pyspunka-modellen, även om de är snarlika. Dessutom noterar jag att knapparna är flyttade precis så mycket att jag inte längre kommer åt dem när jag rör på mig under natten och får stolen att "rycka tilL".
Sedan är det jäkligt coolt att se landningen via "tail camera" när det blåser lite och man verkligen ser hur de landar "snett".

Så i mitt fall, extremt nöjd och klar förbättring. Men med en samplesize av 1, så är det för tidigt att säga något, det behöver kollas fler gånger.
Det är ju dock OK att döma ut hela konceptet efter första flygningen enligt många ;)
 

gjohansson

Medlem
Den typen av bedömningar är väl halva poängen med internetforum?
Är inte alla expert efter en gång. Just forum gör det enklare att vara lite anonym ;)
Hursomhelst så efter en gång så var min flight i ekonomi ganska sjyst men det handlade nog mest om att jag hade en egen 3:a att bre ut mig på (sova liggandes typ) samt jag har finkort så mig ska man nog inte fråga egentligen.
 

MankanF

Medlem
Vet någon varför det tar en månad att få igång SE-RSB? Kom ju till CPH 7 feb. Wifi? Verkar ju inte vara ute och träningsflyga som första 350:an.
 
Toppen