Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Tonton

Medlem
Dum fråga kanske, men jag har bokat så jag och min dam åker till Bali i oktober. Jag ska nu boka om resan så att vi reser runt jul istället.
Än så länge har dom inte släppt hem biljetter och jag vill gärna boka dit resan redan nu. Räknas detta verkligen som ändring ? eller måste jag avboka och boka en ny resa.

Du gör en ändring i din bokning, och således räknas det som en ändring.

Om biljetter inte har släppts för hemresan ännu så är mitt råd att du bokar om resan till en enkelresa i nuläget och därefter ringer in och lägger till hemresan i ett senare skede.Kostnaderna blir då: 4x150kr i ändringsavgifter.

Om du avbokar denna resan och bokar en ny så blir kostnaderna:2x450kr + 2x150kr i ändringsavgifter.
 

Gizmo79

Medlem
Nån mer än jag som har stora problem att använda sökmotorn? Ibland går det men oftast kommer det det endast upp ett felmeddelande. Testat med både Safari och Chrome
 

Gizmo79

Medlem
Märkligt, har fungerat för mig utan problem tidigare också men senaste 3-4 dagarna har den varit helt kass. Har provat med ett par olika enheter utan bättre framgång.
 

Majsan

Medlem
Syns alla Star Alliance awardresor på SAS.se sökverktyg?
Söker efter en resa i business till Costa Rica men hittar bara ekonomi, kan det vara värt att leta någon annanstans?
 
Syns alla Star Alliance awardresor på SAS.se sökverktyg?
Söker efter en resa i business till Costa Rica men hittar bara ekonomi, kan det vara värt att leta någon annanstans?
Den söker inte igenom alla tänkbara routings och married segments spökar ibland. Du kan testa att söka till Bogota, Panama eller Houston och sedan söka separat därifrån till Costa Rica. Testa även att söka Madrid - Bogota, Avianca verkar förtjust i att släppa awards på den sträckan, men de dyker inte alltid upp om man söker Skandinavien-Bogota i en och samma sökning.
 
Last edited:
Syns alla Star Alliance awardresor på SAS.se sökverktyg?
Söker efter en resa i business till Costa Rica men hittar bara ekonomi, kan det vara värt att leta någon annanstans?
Tyckte Uniteds sida funkade funkade bra när jag letade till Costa Rica. SAS är ju lite lurig med att inte blanda ekonomi o business osv så sökte jag långt fram nu så visade den ytterst få business men var troligtvis för att det spökar med SAS benet. Går ju att söka ben för ben med.

Du kan t.ex. flyga med Avianca från London via Bogota. Sedan finns ju en del via USA alt Istanbul med turkish.

Jag hade en cph-lhr med SAS i ekonomi (nått strul som gjorde att den inte gick att få i business) sedan business med Avianca via Bogota. Hem från Panama via Istanbul med turkish i business.
 
Last edited:
Toppen