Senaste nytt

Avis Preferred

Homer

Medlem
Ser ut så här för mig:

Visa bifogad bild 91110

(Namn och kundnummer bortsuddade.)

Jo, det gör det för mig också numera, och det har fungerat fram till 1-2 veckor sedan
men plötsligt har allt nollställts, igen.
Det nollställdes på årsdagen därefter har jag haft 4 hyror.
All info om hyreskostnaderna man fått fram genom att klicka på "Mitt konto" har också försvunnit.

Untitled-2.jpg
 
Jag fick samma fel som ni nämnt när jag försökte registrera mig, men registrerade mig via "vanliga avis.se" och skickade sedan mail till cs.se@avis-europe.com där de frågade om EB-nummer samt bild på kortet m.m. sade att de skulle lösa det denna väg. Dock har inget ändrats ännu när jag loggar in, och det är några dagar sedan.
 

Homer

Medlem
Jag ringde Avis och de kunde se de riktiga siffrorna, de såg även hur många gånger och hur mycket
jag spenderat sedan jag gick med i Preferred för x antal år sedan.
De sa att någon skulle kontakta mig från IT avdelning och bad att jag skulle bekräfta e-postadressen.
Nu kommer det roliga, jag bytte e-postadress för 3-4 år sedan den de kunde se är den gamla,
den jag ser under kontaktuppgifter är den nya, riktiga.
 

Tamas

Medlem
Jag försöker hitta information om hur man använder appen vid hyra i USA, men kan inte riktigt hitta något. Jag har en bokning på LAX nästa vecka.
Kommer jag kunna typ välja bil redan en bit innan hyran ska påbörjas eller bara välja från Preferred / Preferred plus raden i parkeringen?

Har någon erfarenhet med detta?
 

Maja

Medlem
Jag försöker hitta information om hur man använder appen vid hyra i USA, men kan inte riktigt hitta något. Jag har en bokning på LAX nästa vecka.
Kommer jag kunna typ välja bil redan en bit innan hyran ska påbörjas eller bara välja från Preferred / Preferred plus raden i parkeringen?

Har någon erfarenhet med detta?
Jag fick inte välja bil alls, hade fått en tilldelad. Gick varken via appen eller på plats. Mitt namn stod uppskrivet på tavlan och det var den bilen jag var hänvisad att ta.
 

Tamas

Medlem
Jag fick inte välja bil alls, hade fått en tilldelad. Gick varken via appen eller på plats. Mitt namn stod uppskrivet på tavlan och det var den bilen jag var hänvisad att ta.

Hm, men är det inte så att du kan ta den där bilen som är på tavlan eller andra bilar i vissa rader?
 

Berglund

Medlem
det var den bilen jag var hänvisad att ta.
Precis som i vilken säljsituation som helst, det är det pris eller den bil som säljaren skulle VILJA att du betalar/accepterar/tar. Om den inte passar, av vilken anledning som helst, såsom exempelvis att min matglada katt inte får plats(!), tar man bara det färdigutskrivna kontraktet, stövlar glatt bort till Preferred disken och framför sina synpunkter och ber om ett annat, lite mer ståndsmässigt fordon.

Egenupplevd anekdot:
I somras försökte Avis Miami Airport skicka iväg mig med en Ford Explorer eller någon annan dussinbil som de hade slängt till mig. Det accepterades naturligtvis inte eftersom vi var fyra personer som skulle bila runt i Florida/Key West och hade bokat "premium" blivit tildelade "standard". Lyckligtvis kom en nystädad, nypolerad vit Volvo XC90 inkörandes precis bredvid Preferred-luckan precis när det var min tur att bli betjänad vid disken. Då sa jag, i all min vänlighet, att jag kan ta den bilen istället och pekade. En manager behövde godkänna, tio minuter senare körde jag iväg därifrån med just den bilen.
 
Last edited:

Maja

Medlem
Precis som i vilken säljsituation som helst, det är det pris eller den bil som säljaren skulle VILJA att du betalar/accepterar/tar. Om den inte passar, av vilken anledning som helst, såsom exempelvis att min matglada katt inte får plats(!), tar man bara det färdigutskrivna kontraktet, stövlar glatt bort till Preferred disken och framför sina synpunkter och ber om ett annat, lite mer ståndsmässigt fordon.

Vilket jag självklart har gjort och även fått byta bil. Dock är det ganska svårt när man trots ett antal försök försöker få något annat och de bara hänvisar att de inte har något annat inne. Det var dock väldigt glest med bilar när jag plockade ut min bil i november. Jag skulle ha bilen i 10 dagar så jag vet inte om det ansågs för länge att våga ge mig något dyrare/bättre.

Fick det jag hade bokat och kunde inte bråka så mycket mer om det.

På Miami flygplats har jag dock fått gå till en viss rad/område och plocka vilken bil jag har önskat, dock ej när hämtade ut bilar på LAX.
 
Toppen