det var den bilen jag var hänvisad att ta.
Precis som i vilken säljsituation som helst, det är det pris eller den bil som säljaren skulle
VILJA att du betalar/accepterar/tar. Om den inte passar, av vilken anledning som helst, såsom exempelvis att min
matglada katt inte får plats(!), tar man bara det färdigutskrivna kontraktet, stövlar glatt bort till Preferred disken och framför sina synpunkter och ber om ett annat, lite mer ståndsmässigt fordon.
Egenupplevd anekdot:
I somras försökte Avis Miami Airport skicka iväg mig med en Ford Explorer eller någon annan dussinbil som de hade slängt till mig. Det accepterades naturligtvis inte eftersom vi var fyra personer som skulle bila runt i Florida/Key West och hade bokat "premium" blivit tildelade "standard". Lyckligtvis kom en nystädad, nypolerad vit Volvo XC90 inkörandes precis bredvid Preferred-luckan precis när det var min tur att bli betjänad vid disken. Då sa jag, i all min vänlighet, att jag kan ta den bilen istället och pekade. En manager behövde godkänna, tio minuter senare körde jag iväg därifrån med just den bilen.