Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

Bonden

Medlem
[QUOT=E"pswe, post: 778896, member: 4625"]Bank hotell ger dig båda, värt att testa.[/QUOTE]

När jag bodde där på andra våningen hade jag svårt att sova på grund av den tunga bas musiken från källaren.. Tycker att inredningen är som ett nytt clarion, ganska små rum också.

Skulle inte rekommendera det håller med @bnr ta "Ett Hem" och Grand om du vill ha mer mainstream.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

bnr

Medlem
Bokade en "akutnatt" åt en kompis med lite poäng som låg och skräpade. Var med och checkade in honom rätt sent (typ 01).
I receptionen var det någon form av night manager med total avsaknad av kompetens som checkade in min vän och som hyfsat kallt upplyste om att frukost inte ingick (jag är HHG). Jag sa "det bör ingå då jag är HHG, kan du kolla igen?" varpå han svarade "ok det ingår".

Det är sådana här oengagerade och inte speciellt bra bemötanden som driver mig bort från Hilton mer och mer...
 

Abbs

Medlem
Bokade en "akutnatt" åt en kompis med lite poäng som låg och skräpade. Var med och checkade in honom rätt sent (typ 01).
I receptionen var det någon form av night manager med total avsaknad av kompetens som checkade in min vän och som hyfsat kallt upplyste om att frukost inte ingick (jag är HHG). Jag sa "det bör ingå då jag är HHG, kan du kolla igen?" varpå han svarade "ok det ingår".

Det är sådana här oengagerade och inte speciellt bra bemötanden som driver mig bort från Hilton mer och mer...
Du får uppgradera din DYKWIA nivå till Diamond så blir det bättre :) Fick själv pröjsa för frukost på Hilton Slussen(trött så pröjsa ja bara) men efter snack med support fick jag tillbaka pengar och kompensation.
 
Du får uppgradera din DYKWIA nivå till Diamond så blir det bättre :) Fick själv pröjsa för frukost på Hilton Slussen(trött så pröjsa ja bara) men efter snack med support fick jag tillbaka pengar och kompensation.
Jag var med om liknande upplevelse fast utomlands.

Motiveringen var ”frukost är bara gratis om du betalar dina hotellnätter med VISA.”
 

GOTBound

Medlem
Hur är det med frukostförmånen för HHD på Hilton Slussen, vi planerar en Stockholmsresa framöver och funderar på ett familjerum 2 vuxna + 2 barn. Får man comp frukost även till barnen hos Hilton Slussen?

EK
 

Senator

Moderator
Hur är det med frukostförmånen för HHD på Hilton Slussen, vi planerar en Stockholmsresa framöver och funderar på ett familjerum 2 vuxna + 2 barn. Får man comp frukost även till barnen hos Hilton Slussen?

EK

Enligt reglerna NEJ

Enligt T&C är det så men flera andra hotell inom koncernen har sin egen policy och compar även barnen. Förlåt om jag missuppfattat ditt svar men syftade du på generella T&C eller Hilton Slussen specifikt?

EK

Det beror väl på ålder på barnen på flesta ställen. Sällan något är helt gratis när man är 16-18 år
 

GOTBound

Medlem
Det beror väl på ålder på barnen på flesta ställen. Sällan något är helt gratis när man är 16-18 år

Exakt, det håller jag med om. @Senator .

Den här gången är jag intresserad av Slussen specifikt och erfarenheter där ifrån, mina barn är 14 och 9 i år. Inga storätare av frukost så att betala för dem är en dålig affär för mig ;). Då är det bättre att gå och köpa en yoghurt och en macka på 7-11 typ.

Sorry för semi-OT;

Ex. ett hotell vi brukar bo på i Naples, FL delar ut en liten lapp vid incheck att frukost är comped för 2 vuxna + 2 barn (upp till 18!) när det gäller Gold och Diamond medlemmar. Föredömligt och tydligt att det gör ett avsteg från T&C.

Hilton Malta gör likadant men utan någon lapp, de säger bara vid check in att hela familjen får frukost, oklart dock hur långt upp i åldrarna, nu är min äldsta 14 i sommar så det börjar väl närma sig.

I London har vi än så länge alltid fått 2+2 på de hotell vi bott på där., I Orlando och Miami enbart 2, min erfarenhet är att ju mer turistigt hotellet är desto mindre chans att barnen blir compade.

Det finns en bra sida på Flyertalk kring hur frukosten compas på olika Hilton hotell men den sidan lär vara tämligen välkänd inom detta comunytit.

EK
 
Last edited:

trekker

Medlem
Det är väl bara att käka i loungen? Där har vi alltid ätit 4 st och de har aldrig kollat, vi brukar kör bo i juniorsvit som ger lounge access.
 
Toppen