Senaste nytt

Amex och 30 poäng på sas.se

intuition

Medlem
En lagom dum fråga (som visar exakt hur ofta jag köper biljetter på sas.se ...)

Amex ger "30 Extrapoäng per 100 kr vid köp av flygbiljetter på sas.se"

När jag försöker hitta den exakta definitionen på amex sidor, så står det i villkoren endast nämnt antalet sas poäng på vanlig spend. Amex länkar till sas för mer info, och sas länkar till Amex för mer info...

Så exakt vad kvalificerar för 30 poäng? Flygbiljetter, ja. Måste det t.ex. vara SK flyg? Räknas hela spenden eller minus t.ex skatter? Om man köper tillval (sittplats, väskor etc) samtidigt som biljetten, räknas det in i spenden?

Och den sista frågan, mer som en vag förhoppning än en tro på att jag får något annat svar än "ja":
Måste det vara exakt på sas.se?
Avsaknaden av fler-segments bokningar är ju lite hämmande.
 

palmen

Moderator
Köpet måste mig veterligen göras på sas.se (eller annan sas-sida från annat land gissar jag på), du kan inte köpa sas flighter på ticket eller liknande.
Du får 30p/100SEK på hela biljettpriset, utan att veta men jag gissar att du får det på allt annat du köper till också som väskor och liknande.

Här kan jag ha fel, men som jag förstått det gäller det SAS flyg, inte Lufthansa flyg som du köper via sas.se.
 

hco

Medlem
Expedia har ibland dykt upp som SAS dragning när jag bokat flyg via resebyrån OTA

Det var intressant -- jag har förutsatt att det bara gällde sas.se.

Hmm hmm, funderar på om det passar att lägga på någon cashback via OTA.

Fast å andra sidan behöver jag möjligheten att lätt ändra flighter titt som tätt och då är OTAs ingen höjdare. Kanske värt att utforska för biljetter som köps in dagen innan avgång tidigast (då jag är tämligen säker på att jag ska åka).
 

mry

Medlem
Jag vet av egen erfarenhet att man får 0.3 poäng per krona om man köper uppgraderingar med plusgrade.

Antagligen är det så enkelt att alla transaktioner som SAS gör ger det. Det är ju antagligen kopplat till något ID som SAS har som företag när de genomför transaktionen med AMEX och borde då avse allt som man köper från SAS.

Får man även 0,3 poäng per krona om man köper poäng till Eurobonus?
 

Johans00

Medlem
Ja det får man.
Det får man väl inte? Jag fick inte det när jag köpte i November.
dc6b54e6f40ac18aaea673c0aa1145d6.png
 
Toppen