Senaste nytt

Thomas Cook går i konkurs 2019-09-23

LPC123

Medlem
Fast det väckelsemöte stuket får du vänja dig vid, så är det alltid när Choice har personalfest och stora interna evenemang. Vissa går så långt som att kalla Nordic Choice en sekt eller kult, jag stannar vid att kalla det en stark företgskultur som kanske inte är för alla.
Jag har deltagit vid 2st VK med Choice och du har en poäng i att det är sekt liknande. Ena gången när Stordalen skulle hålla sitt tal till personalen kom han upp på scenen på en HD och skrek rakt ut "Kära Choicare" och då svimmade 2 damer bland personalen :D
 

M.K

Medlem
Redan snack från Stordalen om Nordic choice och Ving synergier. :)

"– Her kan det også hende at Stordalen griper muligheten til å la sitt hotellimperium vokse videre utenfor Norden, eller at Hurtigruten vil skreddersy ruter for å bringe turister til Hurtigrutens snuhavner, sier analytikeren.

– Dette blir spennende, legger han til.

Til E24 sier Petter Stordalen at det er åpenbart at det er synergieffekter mellom Nordic Choice og Ving.

– Det er også åpenbart at vi har mye å lære av hverandre, sier Stordalen.

Han bekrefter også det Elnæs sier, at databasen til Ving også var med i beregningen når de var interessert i Ving.

– Våre to millioner kunder som har Choice Club kommer åpenbart også til å få gode tilbud fremover, ikke bare i Norden, men også til å reise til solen, sier Stordalen." e24.no
 

apknug

Medlem
Jag älskar Stordalens ledarstil, och då är jag inte anställd på NC och faktiskt knappt äns Silvermedlem.
Silvermedlem blir man väl nästa direkt när man registrera sig på siten samtidigt som man får 1000 spänn, eller om det var 25%, rabatt på sin första natt?

Han är bra på marknadsföring, det ska man inte ta ifrån honom eller hans team. Produkten är inget fel på heller.
 

Tonton

Medlem
Säkert! Petter Stordalens svenskskämt – efter dyra Ving-affären

"När vi slog in bankgironumret och hämtade mottagaren kom företagsnamnet ”Bramserud Driftbolag AB” upp.":D

Nu hamnar vi lite OT, men när jag läste den artikeln så blev jag mest förvånad att en aktiv politiker inte betalar sådana kostnader med ett kreditkort. Man kan ju tycka att en sådan person, som ska jobba mot näringslivet, bör har lite bättre koll...
 

apknug

Medlem
Nu börjar det komma lite kritiska röster över hur denna försäljning och konkurs har fått till.

Kortfattat kan man säga att Stordalen har snuvat vings resenärer på 100 tals miljoner i utebliven ersättning enligt EU-förordning 261/2004 samt att borgenärernas intressen inte tillvaratagits utan att köparen kan ha gynnats.


Petter Stordalen köpte Ving – nu kan kunderna förlora 100 miljoner kronor - Breakit

Vings konkurs: Professor i civilrätt är kritisk - Travel News

Ja, vad var det jag sa. Hoppas någon ekonomijournalist har börjat med manuset till boken om denna soppa.

Nåt eventuellt rättsligt efterspel lär vi aldrig se eftersom Sverige är en för lite ankdamm och alla inblandade mer eller mindre sitter ihop o hänger på samma ställen.
 
Nu börjar det komma lite kritiska röster över hur denna försäljning och konkurs har fått till.

Kortfattat kan man säga att Stordalen har snuvat vings resenärer på 100 tals miljoner i utebliven ersättning enligt EU-förordning 261/2004 samt att borgenärernas intressen inte tillvaratagits utan att köparen kan ha gynnats.


Petter Stordalen köpte Ving – nu kan kunderna förlora 100 miljoner kronor - Breakit

Vings konkurs: Professor i civilrätt är kritisk - Travel News

Ja, vad var det jag sa. Hoppas någon ekonomijournalist har börjat med manuset till boken om denna soppa.

Nåt eventuellt rättsligt efterspel lär vi aldrig se eftersom Sverige är en för lite ankdamm och alla inblandade mer eller mindre sitter ihop o hänger på samma ställen.
Ja spektakulärt men man kan ju också säga att genom snabbt agerande så kunde resenärerna bo kvar på sina hotell och flyga hem som planerat. Resebranschen handlar ju om förtroende. Folk sitter ju nu på hösten och bokar sina vinterresor. Ving hade snabbt kunnat tappat förtroendet hos kunderna och raderat ut hela sitt värde på ett par dagar.
 
Toppen