Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Abbs

Medlem
Provade stolen på SQ nu SIN-BKK och det gör att jag inte kommer boka TK nya business. Stolen är väldigt trång och påminner mig om devisen ”a seat designed to fit the average person will fit no one”. Var tvungen att göra avancerade rörelser för att komma åt välkomstdrinken.
 
Provade stolen på SQ nu SIN-BKK och det gör att jag inte kommer boka TK nya business. Stolen är väldigt trång och påminner mig om devisen ”a seat designed to fit the average person will fit no one”. Var tvungen att göra avancerade rörelser för att komma åt välkomstdrinken.
Framförallt tycker jag den skulle behöva vara bredare. Tycker man får plats med ben osv. men bredden känna ju som ekonomiklass. Kunde skippat lite plast på sidorna o breddat stolen. Stolarna i 777 eller a350 på Singapore Airlines är betydligt luftigare o trevligare.

Ser inte heller att jag kommer att jaga en long haul med den configen.
 
Framförallt tycker jag den skulle behöva vara bredare. Tycker man får plats med ben osv. men bredden känna ju som ekonomiklass. Kunde skippat lite plast på sidorna o breddat stolen. Stolarna i 777 eller a350 på Singapore Airlines är betydligt luftigare o trevligare.

Ser inte heller att jag kommer att jaga en long haul med den configen.
Kul att du tycker det då får det mig att längtar mer till maj redan med SQ
 

PP4EH

Medlem
Jag sitter lite i skiten, bokat GOT CUN i januari/feb.
Hemresan är med Turkish på deras 787.
Som bekant så går det inte att välja F raden då allt är blockat.
Jag och tanten skulle gärna vilja sitta bredvid varandra.
Har gjort det som alla rekomenderar och skrivit till TK Oslo, men dom hänvisar till TK GOT som är helt hopplösa och har slutat att svara på mina mail.
Har ringt TK kundservice och dom envisas också med att hela F raden är bokad av riktiga betalande Pax, då vi alla vet att så är inte fallet.

Hur ska jag få någon ordning på detta, är det någon som har tips?

Eller skall man bara hoppas på att TK släpper F raden senare. Eller sitta och hoppas att någon F stol är ledig när man sitter på kärran för att åka hem?
 

Mikado

Medlem
Jag sitter lite i skiten, bokat GOT CUN i januari/feb.
Hemresan är med Turkish på deras 787.
Som bekant så går det inte att välja F raden då allt är blockat.
Jag och tanten skulle gärna vilja sitta bredvid varandra.
Har gjort det som alla rekomenderar och skrivit till TK Oslo, men dom hänvisar till TK GOT som är helt hopplösa och har slutat att svara på mina mail.
Har ringt TK kundservice och dom envisas också med att hela F raden är bokad av riktiga betalande Pax, då vi alla vet att så är inte fallet.

Hur ska jag få någon ordning på detta, är det någon som har tips?

Eller skall man bara hoppas på att TK släpper F raden senare. Eller sitta och hoppas att någon F stol är ledig när man sitter på kärran för att åka hem?
När vi åkte nu i oktober släppte de platserna så småningom. Men jag ringde också sas kundtjänst och instruerade dem att klicka på F-platserna trots att det ser blockerat ut, och det fungerade att boka ändå.
 

PP4EH

Medlem
Får testa med sas och återkomma!
Gick åt skogen detta.
Har nu kontaktat SAS vid flera tillfällen TK kundservice, TK OSL och TK GOT.
TK OSL hänvisade till GOT, sen har varenda en av dom vägrat att inse att F sätena inte är upptagna, dom säger att dom är upptagna och går ej att välja.
Så jäkla frustrerande.. har någon något tips snälla..
 

emilp

Ny medlem
För att krydda ytterligare. Fick bokat E/F båda vägarna IST-DPS, bekräftat månader i förväg, via Oslo. Men då vi hade strul med data på vägen hem (vem visste att man säljer SIM som bara funkar på Bali, ej Lombok), checkade vi inte in förrän på flygplatsen. Då har mupparna på TK seatat om oss till D/G.

Ingen kommunikation fick vi om detta.

Så inte nog med att det är svårt att få till, det är inte säkert det håller.
 

toer00

Medlem
Dom är väl blockade...?
Häng på låset när on-line incheckningen börjar, få av dina medtävlare om dessa platser ligget mig på de första sekunderna?
 

PP4EH

Medlem
För att krydda ytterligare. Fick bokat E/F båda vägarna IST-DPS, bekräftat månader i förväg, via Oslo. Men då vi hade strul med data på vägen hem (vem visste att man säljer SIM som bara funkar på Bali, ej Lombok), checkade vi inte in förrän på flygplatsen. Då har mupparna på TK seatat om oss till D/G.

Ingen kommunikation fick vi om detta.

Så inte nog med att det är svårt att få till, det är inte säkert det håller.
Hur var det när ni kom ombord då? var hela Business avdelningen verkligen så full bokad att man inte kunde shuffla om och ge er det ni skulle ha?

Oslo är ju kört, verkar som att dom hänvisar till TK på flygplatsen man reser ifrån numera.

Dom är väl blockade...?
Häng på låset när on-line incheckningen börjar, få av dina medtävlare om dessa platser ligget mig på de första sekunderna?
Någon som vet när incheckningen på dessa flyg börjar?
Och är det säkert att dom släpper F raden när incheckningen är igång?
 
Toppen