Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

aldrighemma

Medlem
Turkish verkar ha lite svårt med bokstäverna, nu då jag testade att också seata E/F via appen så gick även det bra.
Tyvärr så har dom nu tappat bort G istället :eek::confused:

upload_2019-9-27_10-34-25.png
 

Flyingandy

Medlem
Plötsligt så händer det !!
Helt plötsligt så kan jag välja F säten på Turkish B787 IST-DPS.
Seatade oss på 1E/F med hjälp av sas classic sida: Mina bokningar - SAS
Jag testade senast för några dagar sedan, och då gick det inte.
Inte för mig, samma som förut när jag loggar in, båda benen. Och jag kan inte få upp min bokning längre på turkish hemsida eller app... Första gången räckte med TK pnr, sen efter det behövde jag mata varje pax biljettnummer individuellt. Nu, nada. (SK)IT kanske inte är så usla ändå;)
 

JacobG

Medlem
Inte för mig, samma som förut när jag loggar in, båda benen. Och jag kan inte få upp min bokning längre på turkish hemsida eller app... Första gången räckte med TK pnr, sen efter det behövde jag mata varje pax biljettnummer individuellt. Nu, nada. (SK)IT kanske inte är så usla ändå;)

I mitt fall matchar inte längre min seating mellan SAS Classic och Turkish hemsida samt app sedan jag fick hjälp av George på TK Oslo. Dvs, jag kan se sätena George fixade på Turkish hemsida, men SAS Classic visar min ursprungliga seating. Misstänker att huvudsaken är att Turkish sida visar min önskade seating, då det trots allt är de som sköter flighten.

Hade också en period när jag varken kunde se seating på SAS eller Turksih sida för de legs med 787, men nu är flighterna synliga igen.
 

aldrighemma

Medlem
Konstigt att det kan vara så olika, jag antar att dom flesta i den här tråden har (117-...) biljetter utställda av Tallinn?
Jag kunde som sagt idag ändra seating på sas classic sidan, och den nya seatingen syntes direkt i Turkish appen.
Däremot så kan jag inte ens se bokningen på turkish hemsida, får bara "Technical Error" där !
 

JacobG

Medlem
Konstigt att det kan vara så olika, jag antar att dom flesta i den här tråden har (117-...) biljetter utställda av Tallinn?
Jag kunde som sagt idag ändra seating på sas classic sidan, och den nya seatingen syntes direkt i Turkish appen.
Däremot så kan jag inte ens se bokningen på turkish hemsida, får bara "Technical Error" där !

Jag har två bokningar, en Eurobonus-award (med 117- biljettnummer) och en revenuebokning gjord direkt med Turkish. Award-bokningen har vissa gånger strulat att få upp på Turkish hemsida, men just nu funkar den. Verkar vara minst sagt struligt...
 

Franco

Medlem
Sitter just nu på TK181 på väg till Mexico City på plats 2A. Kabinpersonalen jobbar i stor utsträckning från främre galley - är det alltid så på en 787? Allt slammer med matservering med mera tycks komma framifrån. Det har varit lite störande. Dessutom en del snatter från personalen under natten från samma håll. Jag misstänker att det är lugnare med en plats i bakre delen av kabinen. På vägen hem sitter jag på rad 8.
 

JacobG

Medlem
Sitter just nu på TK181 på väg till Mexico City på plats 2A. Kabinpersonalen jobbar i stor utsträckning från främre galley - är det alltid så på en 787? Allt slammer med matservering med mera tycks komma framifrån. Det har varit lite störande. Dessutom en del snatter från personalen under natten från samma håll. Jag misstänker att det är lugnare med en plats i bakre delen av kabinen. På vägen hem sitter jag på rad 8.

Ska du vidare till Cancun? Berätta i så fall gärna hur proceduren är i Mexico City. Dvs, behöver man då lämna planet i Mexico City?
 

Franco

Medlem
Jag ska inte vidare till Cancun men de informerade i högtalarna att passagerare till Cancun måste stanna kvar i sina stolar ombord. I gaten när jag klev av stod personal och ville se boardingkort så att inga Cancun-passagerare förirrade sig av planet.
 
Toppen